Az idei téli szezontól kezdődően az AXA biztosítja a Cartour turistáit. Az AXA várhatóan mintegy 30-40 millió forint díjbevételre számíthat a 2010-2011-es síszezonban a most létrejött partnerség eredményeként. A külföldre látogató magyarok nagy része még mindig biztosítás nélkül indul útnak, pedig egy négyfős családnak körülbelül az utazás 5 százalékából kijönne a biztosítás.
Az AXA biztosítási termékei fedezetet nyújtanak a sítúrákra utazók által legfontosabbnak vélt kockázatokra, így például átvállalják az esetleges orvosi és mentési költségeket, valamint a sífelszerelésben esetlegesen előforduló károkat.
Az utazásszervezői piacon 20 éve jelenlévő, legnagyobb hazai síutaztatóként a Cartour évente átlagosan 130-170 ezer vendégéjszakát értékesít partnerei és ügyfelei felé. Az utazók körülbelül 30 százalékos biztosításkötési hajlandóságát figyelembe véve az AXA várhatóan mintegy 30-40 millió forint díjbevételre számíthat a 2010-2011-es síszezonban a most létrejött partnerség eredményeként.
Bár az utasbiztosítások az interneten könnyen és gyorsan megköthetőek, és költségük elhanyagolható a teljes utazás díjához képest, a külföldre látogató magyarok nagy része - közel 70 százaléka - még mindig ennek megkötése nélkül utazik. A hazai biztosítótársaságok körülbelül 5-6 éve kínálnak kifejezetten sízőknek szóló utasbiztosításokat.