Nielsen: átlagosan 6 százalékkal drágult az élelmiszer, a háztartási vegyi áru és kozmetikum a harmadik negyedévben

Gazdaság - 2012-11-21

Átlagosan 6 százalékkal emelkedett az élelmiszer, a háztartási vegyi áru és a kozmetikum fogyasztói ára Magyarországon az idei harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva a Nielsen legfrissebb felmérése szerint.

    A piackutató vállalat  közleményében ismerteti: a magyarországi áremelkedés Európában a második legnagyobb mértékű drágulás a törökországi 12 százalék után, míg az európai átlag 3,5 százalék.

    Európában lassul az árak növekedési üteme:  az idei második negyedévben 4,2 százalék, míg az első negyedévben még plusz 4,5 százalékos volt a drágulás éves összevetésben.

    Élelmiszerből, háztartási vegyi áruból és kozmetikumból 4 százalékkal volt magasabb a kiskereskedelem bevétele Magyarországon a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Ez Európában az ötödik legnagyobb növekedési ütem; az európai átlag 3,1 százalék.

    A mennyiséget tekintve ugyanebben az időszakban Magyarországgal együtt nyolc európai országban csökkent a napi fogyasztási cikkek bolti forgalma. Magyarországon az eladások átlagosan 2 százalékos csökkenését regisztrálta a Nielsen - derül ki a közleményből.

    Ezt meghaladó mértékben, 3-5 százalékkal kevesebb árut adtak el Csehországban, Görögországban és Portugáliában. Az európai átlag mínusz 0,4 százalék.

    Értéket tekintve Törökországban nőtt leginkább - 10 százalékkal - az élelmiszer, a háztartási vegyi áru és a kozmetikumok eladása július-szeptemberben, de Finnországban is 8, Szlovákiában és Lengyelországban pedig 6-6 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen.