Csökkenő eladások, de a piaci várakozásokat meghaladó étékesítési árbevétel mellett jelentősen növelte nyereségét tavaly a Groupe PSA francia autóipari konszern a honlapján szerdán publikált mérlegbeszámoló alapján.
A francia PSA csoport 2019-ben 74,731 milliárd euró, az előző évinél egy százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 6,324 milliárd euró működési eredményre tett szert, 11,2 százalékkal magasabbra a 2018-asnál. A piac 74,2 milliárd eurós 2019-es értékesítési árbevételt várt.
A csoport tavaly 3,5 millió járművet értékesített világszerte, tíz százalékkal kevesebbet az előző évinél. A csökkenő eladások ellenére megnövekedett árbevétel elsősorban a viszonylag magas árszintű SUV modellek piaci sikerének volt köszönhető.
A csoport 58,758 milliárd euró bevételre tett szert tavaly az európai piacon, míg az előző évben 58,007 milliárd euróra. Franciaországban 17,037 milliárd euró bevételt ért el tavaly a PSA csoport a 2018-as 16,306 milliárd euró után.
A bevételarányos jövedelmezőség 8,5 százalékos rekordot ért el tavaly, 0,8 százalékponttal magasabbat a 2018-asnál.
A csoport nyeresége 3,584 milliárd euró lett 2019-ben a 2018-as 3,295 milliárd euró után. A Groupe PSA anyavállalatának a részvényeseire jutó nyereség 13,2 százalékkal 3,201 milliárd euróra emelkedett. A cégvezetés az előző évihez képest 58 százalékkal magasabb, részvényenként 1,23 eurós osztalék fizetésére tesz majd javaslatot a közgyűlésnek.
A csoporton belül a járműipari üzletág 58,943 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 0,7 százalékkal többet a 2018-asnál. Az üzletág működési eredménye 12,8 százalékkal 5,037 milliárd euróra emelkedett.
A járműipari üzletág tavalyi bevételéhez a Peugeot-Citroen-DS 46,096 milliárd euróval, az Opel 17,368 milliárd euróval járult hozzá. 2018-ban a Peugeot-Citroen-DS bevétele 43,027 milliárd euró, az Opelé 18,306 milliárd euró volt.
A Groupe PSA a világ negyedik legnagyobb autóipari egyesülését tervezi létrehozni az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) vállalattal fuzionálva. Az ügylet lezárása 2021 első felében várható.
A PSA az idén az európai autópiaci forgalom három százalékos csökkenését várja, Oroszországban két százalékos csökkenésre számít, a latin-amerikai piacon pedig stagnáló forgalomra.