Budapesten, ünnepélyes keretek között, 17 kategóriában adták át a Mai Piac - Nielsen Sikertermék 2009 díjakat a tavalyi legsikeresebb élelmiszer- és vegyi áru termékbevezetéseknek. A HVG Press kiadásában megjelenő Mai Piac kereskedelmi szaklap és a Nielsen piackutató vállalat, ahogy eddig minden évben, idén is közös kutatásban mérte föl, melyek voltak a kereskedői vélemények alapján 2008 legeredményesebb bevezetései a napi fogyasztási cikkek piacán, az élelmiszerek és a vegyi áruk között.
A kutatásban termékcsoportonként választották ki azokat a termékbevezetéseket, melyek a kereskedők szerint a legsikeresebbek voltak. A Mai Piac-Nielsen Sikerdíj 2009-nek a Mai Piac kereskedelmi szaklap júniusi számában egy mellékletet szentel, melyben többek között interjúkat közöl a nyertes termékek menedzsereivel, írások jelennek meg a sikeres termékbevezetés aktuális marketing-kihívásairól, valamint arról, milyen többlet szükséges a mai piaci környezetben a sikerhez.
A HVG-hez kapcsolódva pedig – szintén a hagyományoknak megfelelően –megjelenik a Mai Piac különszáma az innovációról, a kommunikáció új útjairól, valamint arról, hogy ma mit jelent a siker a kereskedelemben és a napi cikkek piacán. Mindkét kiadvány tartalmazza a Mai Piac-Nielsen Sikertermék 2009 díjazottainak listáját.
Módszertan:
A felmérés kereskedők személyes megkérdezésével zajlott a hazai kiskereskedelmi sturktúrára reprezentatív mintán. A kérdőív 17 kategóriában 177 új terméket tartalmazott, melyek közül az üzletbe belistázott árucikkeket egyenként kellett értékelniük a válaszadóknak, akik az adott árucsoport értékesítői és beszerzői közül kerültek ki. Az egyes kategóriákba sorolt új termékeket a bolt forgalmára gyakorolt hatásuk alapján kellett rangsorolniuk. A kérdőív azokat a termékeket foglalta magában, amelyek 2008. január 1. és 2008. december 31. között kerültek piacra. Az értékelés során csak azokat a termékeket vettük figyelembe, melyekre a megkérdezettek több mint 20 százaléka válaszolt.
További információ:
Forrás: FreePress24.tv