T-Online: jó év után

Gazdaság - 2007-03-25

Erős évet zárt tavaly a T-Online Magyarország. Egyre több a széles sávon netező, és az internetes oldalak is jól muzsikálnak. Amint a Napi Gazdaság beszámolójából kiderül, csak az iWiW-en 200 millió forint folyt be – valós bevételként, nem listaáron – a reklámokból.

A T-Online Magyarország 21,8 százalékkal, 34,8 milliárd forintra növelte az árbevételét tavaly. A magyar számviteli szabályok szerinti adózás előtti eredmény a fejlesztésekre fordított beruházások miatt 2,242 milliárdról 1,7 milliárd forintra csökkent. Az eredményt – a korábbi időszak 42,2 százalékos költségnövekedése helyett – a költségek 27,7 százalékos emelkedése mellett érte el cég, miközben a dolgozói létszám nem változott.

 

A vállalat internet-előfizetőinek száma rekordmértékben, 30 százalékkal, 427 ezer  főre nőtt, ezen belül az ADSL-csomagok száma 54 százalékkal, 219 ezerről 336 ezerre emelkedett. A T-Online Magyarország piaci részesedése – amint a cég közleménye állítja – a széles sávú (ADSL és kábel) piacon tavaly 42 százalék volt, amellyel itthon piacvezető.

 

Az Origo lapcsalád és a tavaly áprilisban közel 4 millió euróért felvásárolt iWiW közösségi portál együttesen 63 százalékkal növelte tavaly  hirdetési árbevételét, ez pedig a piaci átlagnál gyorsabb növekedést jelent. Amint a Napi Gazdaság beszámolójából kiderül, csak az iWiW-en 200 millió forint folyt be a reklámokból.

Id