Több mint 40 milliárd forinttal megemelték az idei közfoglalkoztatási összeget

Gazdaság - 2014-06-30

    A kormány legutóbbi ülésén úgy döntött, hogy több mint 40 milliárd forintot még hozzátesz az idei közfoglalkoztatási összeghez - mondta Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerő-piaci és képzési államtitkára hétfőn az M1 Ma reggel című műsorában.

    Hozzátette: ezzel teljesülhet az az elvárás, hogy átlagosan napi szinten 200 ezer ember tud dolgozni a közfoglalkoztatás keretében.

    Czomba Sándor szerint a idénymunka is nagyon jól alakul, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) májusi adataira hivatkozva elmondta, hogy több mint 200 ezer ember vesz részt alkalmi vagy idényjellegű munkában, ami 2010 óta a legmagasabb szám.

 

OKSZ: kisebb leárazásokra lehet számítani idén nyáron

    Budapest, 2014. június 30., hétfő (MTI) - Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint az idei nyári kiárusítások alatt az árzuhanások mértéke és a kiárusításba vont cikkek köre is szűkebb lehet a korábbiaknál.

    Az OKSZ hétfői közleménye szerint a kisebb kiárusítási hullám oka a ruházati piac helyzetének javulása.

    A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a ruházati termékek vásárlásának értéke 2012-ben 405 milliárd forint volt, míg 2013-ban 423 milliárd, azaz változatlan áron számítva 5 százalékkal növekedett a ruházati kereskedők bevétele.

    A korábbi években, a nyári hónapokban, július-augusztusban 30-32 milliárd forintot költöttek ruházati termékekre a vásárlók, 2013-ban 34-35 milliárd forintot, 2014-ben pedig további emelkedés várható, az év első időszakának eredménye alapján.

    A jelentés szerint az idei első negyedévben 14 százalékkal nőtt a költekezés a ruházati piacon, áprilisban pedig a tendencia folytatódott, átlag felett, 12 százalékkal bővült a piac.

    A ruházati piac a kiskereskedelem mintegy 6 százalékát adja.

    Az OKSZ közleménye szerint a ruházati kereskedelem megugrásában feltehetően szerepet játszik az online pénztárgéprendszer is, emiatt azonban akciók nem maradnak el.

    A szövetség kiemeli, hogy a leárazások során csak a kereskedő által kiválasztott termékekre vonatkozik az árengedmény és nem a teljes portfólióra. A leárazás időszakáról, a kiárusításra kínált termékekről és az akció mértékéről a kereskedő szabadon dönthet.