A FedEx expressz szállító vállalat hat európai országban, köztük Magyarországon is bevezeti SenseAware szolgáltatását, amely lehetővé teszi az időérzékeny és nagy értékű szállítmányok pontos nyomonkövetését. A több európai országban már működő szolgáltatás lehetőséget nyújt a szállítmány feladója számára, hogy a küldeményt folyamatosan felügyelje.
A SenseAware egy online alkalmazás és egy multiszenzoros eszköz kombinációjával csaknem valós idejű hozzáférést és betekintést nyújt az ügyfelek részére a nagy értékű vagy környezeti szempontból érzékeny termékek esetében a szállítási folyamat egésze során. A küldemény folyamatos megfigyelése mellett a szolgáltatás pontos helymeghatározást tesz lehetővé, amely kiegészül a hőmérséklet, a fényviszonyok, a relatív páratartalom és a légköri nyomás pontos mérésével.
A szolgáltatás alkalmazásával lehetőség van akár szárazjégben, illetve kriogénben gyorsfagyasztott, nagyon alacsony hőmérsékletű, de akár 60 Celsius-fokos minták nyomon követésére is. A szolgáltatás olyan iparágak számára lehet jelentős, amelyeknél a gyors információszerzés a szállítmány állapotáról különösen fontos. Ilyen iparágak például a repülőgépgyártás, a gyáripar, az olaj- és gázipar vagy az egészségügy, de a divat is.
A szolgáltatás alkalmas a haute couture (külünleges, exkluzív) ruházatok szállítására is, amelyeket óvni kell a párás, nedves levegőtől, de a kifejezetten sérülékeny repülőgép-technológiai eszközök gond nélküli célba juttatását is szolgálja. Emellett a szolgáltatás olyan alkatrészek szállításánál is ajánlott, amelyek késése vagy elvesztése komoly fennakadást okozhat az összeszerelési vagy gyártási folyamatban, de érdemes igénybe venni olyan egészségügyi termékeknél is, amelyek csak szigorú hőmérsékleti előírás szerint szállíthatók - áll a közleményben.
A FedEx Corp. expressz szállító vállalat több mint 300 ezer munkatársat foglalkoztat világszerte, és 45 milliárd dolláros éves bevétellel rendelkezik.