- Pekingben három, összesen 22,4 milliárd dollár értékű vasúti nagyberuházást hagyott jóvá a Nemzeti Fejlesztési- és Reformbizottság pénteken - közölte az állami média.Az egyik szuperexpressz vasútvonal a közép-kínai Honan, illetve Hupej tartományt köti majd össze a délnyugati Csungkinggal. Ennek tervezett költsége 118 milliárd jüan (18,5 milliárd dollár). A 818 kilométer hosszú pályán várhatóan legfeljebb 350 kilométeres óránkénti sebességgel száguldó szerelvények várhatóan 60 millió utast szállítnak majd évente.
A másik két most jóváhagyott hagyományos vonal a délnyugati Jünnan tartományban épül, amely Vietnammal, Laosszal és Mianmarral határos. A beruházásoknak a következő 4-6 évben kell elkészülniük.
Az engedélyező hatóság a hét elején hat új út- és hídépítési projektet is jóváhagyott, továbbá két csaknem 69,7 milliárd jüan (10,9 milliárd dollár) beruházási értékű vasútépítést.
Kína az idei év első felében 265,1 milliárd jüant (41,6 milliárd dollár) fektetett a belföldi vasúti beruházásokba, 12,7 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Így 2226 kilométer új vasúti pálya állt a közlekedés szolgálatába. Az év eleji tervek szerint 2015-ben 800 milliárd jüant (125,5 milliárd dollár) szántak vasúti fejlesztésekre, ami körülbelül 8 ezer kilométer új vonalat jelentene.
Mindez azt jelenti - állapítják meg megfigyelők -, hogy Peking, a kínai gazdasági növekedést elősegítendő, ismét a nagy infrastrukturális beruházások engedélyezése mellett döntött.
A világ második legnagyobb gazdasága a második negyedévben 7 százalékos bővülést produkált, ami az elmúlt 6 év legalacsonyabbja. A pekingi vezetés a gazdaság strukturális átalakításának és a piacok beszűkülésének közepette arról igyekszik meggyőzni a hazai és a nemzetközi közvéleményt, hogy tartalékai révén képes fenntartani egy közepesen magas növekedést.