A magyar vonatgyártás felélesztését tervezi a MÁV egyik cége. A tervek szerint a cég szolnoki üzemében, első körben 50 darab, 160-200 kilométer/órás sebességre is képes InterCity kocsit fognak építeni, döntően magyar résztvevőkkel.
A hazai cégek rövidesen akár az osztrák vasúton futó, korszerű vasúti kocsikat is előállíthatnak - legalábbis ezt reméli a MÁV-Gépészet Kft. igazgatója. A prototípus gyártását néhány hónapon belül elkezdik.
A tervek szerint a cég szolnoki üzemében, első körben 50 darab, 160-200 kilométer/órás sebességre is képes InterCity kocsit fognak építeni, döntően magyar résztvevőkkel.
„Magyarországon nagyon sok vasúti főegység, alkatrész beszállító cég van, akikkel közösen döntöttük el, hogy egy ilyen projektet hozunk létre” – mondta Zaránd György, a MÁV-Gépészet Kft. vezérigazgatója az MTV Híradójának.
A MÁV járműparkja az egyik legöregebb Európában, a járművek kétharmada húszéves is elmúlt már.
Az üzemeltetési költségeken is spórolhat a MÁV az egységes járműparkkal - a vasúttársaság jelenleg 37-féle mozdonyt és 78-féle személykocsit használ. A gyártás beindítása közvetlenül 150-200 munkahelyet teremthet, és a beszállítóknál is szükség lehet még egyszer ennyi új állásra. A kocsigyártás csak az első lépcső, a távlati tervek között magyar motorvonatok és mozdonyok építése is szerepel.