Változatlanok maradtak a felvehető összegek (költségtérítésesek számára legfeljebb havi 50, másoknak havi 40 ezer forint), a kamat azonban július 1-jétől 10,5 százalékra csökkent a múlt tanévi 11 százalékhoz képest. Júliusban lépett életbe az a könnyítés is, mely a nehéz helyzetbe kerültek számára lehetőséget ad törlesztő részletük maximum kétéves időtartamra szóló mérséklésére. Továbbá két pályázatot is indít a Diákhitel Központ Zrt., amelynek célja a tájékoztatás.
A harmadik alkalommal megrendezett Diákhitel Évnyitón értékelték a 2008/2009-es tanév eredményeit, valamint bejelentették az új tanévre érvényes változásokat, újításokat. Csillag Tamás, a Diákhitel Központ vezérigazgatója elmondta, a válság "viharfelhőinek megjelenésekor" először defenzív hozzáállásra gondoltak, azonban végül úgy döntöttek, offenzív célokat tűznek ki.
Ennek megfelelően új finanszírozási stratégiát vezettek be a múlt tanév kezdetén és nem hagytak fel a hallgatók folyamatos tájékoztatásával sem. Véleményük szerint volt akkora bizalom a diákhitel konstrukcióban, hogy míg a banki hitelek felvételétől elzárkózott a társadalom, addig a Diákhitelt felvevők száma évről-évre nőtt.
"A 2008/2009-es tanévben a 18.172 újonnan csatlakozott hiteligénylővel együtt összesen 73.407 felsőoktatásban tanuló számára 22,3 milliárd forint Diákhitel kifizetés történt" - mondta el Csillag. Az egy hitelfelvevőre jutó átlagos összeg azonban most volt a legmagasabb, megközelítette a 300 ezer forintot. A hitelfelvételi hajlandóság országosan 20 százalék volt, megyékre leosztva Baranya, Békés és Jász-Nagykun-Szolnok megyékben volt a legnagyobb és Győr-Moson-Sopron, Vas megyékben és Budapesten volt a legalacsonyabb.
"Világviszonylatban is kiváló a magyar hallgatók törlesztési fegyelme" - mondta a vezérigazgató, ami egyrészt annak is köszönhető, hogy a visszafizetés rugalmas, másrészt a törlesztési részlet a már végzett hallgató jövedelméhez igazodik. A múlt tanévben ennek megfelelően mindössze 2,9 százalék volt az abszolút nem-fizetők aránya, Csillag Tamás szerint ez alá már nehéz lenne menni.
Őri András hangsúlyozta: mivel a Diákhitel Központ Zrt. non-profit szervezet, ezért az egyre intenzívebbé váló kommunikációs kampány nem ügyfélszerző, hanem tájékoztató célt szolgál. Ennek jegyében készítettek egy rövid tájékoztató filmet a Diákhitelről, amit az idei tanév első hetében fognak eljuttatni 1200 érettségiztető középiskola végzős diákjaihoz. Ezen kívül két pályázat is indul - a hagyományos "Hitelesen a Diákhitelről" pályázatra középiskolás újságírók jelentkezhetnek, a rövidfilm pályázatra pedig minden fiatal. Feladatuk egy egyperces alkotás beküldése, amiben az egyetemistákra és főiskolásokra leselkedő különféle vesztes helyzeteket figurázzák ki, mutatják be a humor eszközeivel. A kisfilmeket a www.nemvagyokluzer.hu oldalon tölthetik föl és bocsáthatják szavazásra.