Augusztus 25.-én Győr-Pér repülőtéren tartották a Vidéki Repülőterek Szövetségének közgyűlését. Az eseményen a 10 legjelentősebb hazai repülőtér vezetői vettek részt, akik megállapították, hogy a még kellően meg nem erősödött, hazai és külföldi viszonylatban versenyhátrányban működő vidéki repülőtereket a vártnál nagyobb mértékben érintette a gazdasági válság, és nem egy helyen már a működés is veszélyben forog.
Eközben a szomszédos országok hasonló repülőterei mindenütt kiemelt kormányzati támogatást élveznek és töretlenül fejlődnek. Már nem csak a forgalmat viszik el a magyar repülőterekről, de a befektetések is inkább a fejlett repülőtér-hálózattal rendelkező Románia, Szlovákia és Horvátország repülőterei köré települnek.
A szövetség mindezen problémák megoldására egy cselekvési tervet dolgozott ki és fogadott el, melyet a következő hetekben a közlekedéspolitika irányítóival és a repülőtereken jelenlévő hatóságok és egyéb szervek vezetőivel kívánnak egyeztetni.
Egyetértettek abban, hogy a vidéki repülőterek működésének fenntartása elsőrendű nemzeti érdek, mert ezek jelentős mértékben növelik az őket körülvevő régiók verseny- és, tőkevonzó képességét.. Az igazgatók úgy látják, hogy az állam egy kis odafigyeléssel, néhány számukra releváns jogszabály felülvizsgálatával, illetve megfelelő koordinációval pénz nélkül is sokat tudna javítani a repülőterek helyzetén. Úgy vélik, a közlekedéspolitikának szemléletváltásra van szüksége. A magyar légiközlekedési piac példátlanul torz, központosított. Míg a hasonló méretű országokban a regionális repülőterek piaci részesedése 35-55%-os a központi repülőterek mellett, addig nálunk ez az arány kevesebb, mint 1%.
Az okok feltárását várja és hivatalosan is kéri a szövetség az illetékes állami szervektől
Egyúttal ehhez felajánlja segítségét, tagjainak szakmai tapasztalatát.
A szövetség legfontosabb jövőbeni feladatának tekinti, hogy minden eszközzel segítse a repülőterek megerősödését, hogy megfelelően tudják szolgálni a vidéki régiók gazdaságát, és javítani a lakosság életminőségét.
A közgyűlésen tisztújításra is sor került: A szövetség elnökének Vadász Lászlót, Győr-Pér repülőtér igazgatóját választották, akinek munkáját Farkas András a debreceni és Horváth Péter a nyíregyházi repülőtér igazgatója alelnökként segíti.
A szövetség határozatban köszönte meg a leköszönő elnök Jenei Zoltán és Papp József alelnök eddigi munkáját.