A 76/2008. (IV. 24.) Ö.h.-val a T. Közgyűlés a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzattal közösen (50-50%-os tulajdoni arányban) megalapította az Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt-t (továbbiakban: Társaság), 5 millió Ft alaptőkével, amelyet a Hajdú-Bihar Megyei Bíróság, mint Cégbíróság 2008. június 4-én a cégjegyzékbe jogerősen bejegyzett.
jóváhagyása az Önkormányzat vagyonáról szóló 25/1997. (VI. 20.) Kr. rendelet 21. § (2) bekezdés b) pontjának be) alpontja szerint a T. Közgyűlés hatásköre.
A Társaságtól kapott tájékoztatás szerint a megküldött beszámoló tartalmazza az előtársasági időszakot is (számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 135. § (6) bekezdés), de természetesen még nem tartalmazza a 2009. január 1-jével, a 272/2008. (X. 2.) Ö.h.-val apportálásra került városi és megyei önkormányzati egészségügyi társaságok üzletrészeit, ebből kifolyólag azoknak a Társaság eredményére és mérlegére gyakorolt hatása nem érzékelhető a beszámolón.
A mérleg két oldalát összességében a 2.630 ezer Ft állományú követelés állománnyal szemben fennálló 15.807 ezer Ft összegű rövid lejáratú kötelezettség állomány határozza meg. Az alapításkori 5.000 ezer Ft pénzeszköz a mérlegfordulónapon teljes egészében rendelkezésre állt.
A gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény 245. § (1) bekezdése értelmében az igazgatóság nyolc napon belül köteles a Társaság közgyűlését összehívni, ha a társaság saját tőkéje a veszteség következtében az alaptőke kétharmadára, vagy a törvényi minimum (5 millió Ft) alá csökken. A Társaság saját tőkéje a 13.068 ezer Ft mérleg szerinti veszteséggel mínusz 8.068 ezer Ft-ra csökkent, így az előzőek alapján indokolt lett volna ennek okán a Társaság közgyűlésének összehívása, de mivel 2009. január 1-jével apportálás útján a Társaság tőkeszerkezeti egyensúlya helyreállt, ezért a saját tőke helyreállítása most már döntést nem igényel.
A beszámolóból a társaságalapításra általában jellemző magas költségszintet tükröző kettős hatás olvasható ki. A rövid lejáratú kötelezettségek jelentős része az eredményre kiható, igénybe vett szolgáltatások magas költsége során keletkezett, amit a kiegészítő melléklet a számviteli szolgáltatások költségével és rendszerkövetési díjakkal magyaráz.
2008. évben a Társaság működése során más költség nem merült fel. A kiegészítő melléklet is kiemeli, hogy a társaságnak semmilyen bérköltsége, bérjellegű kifizetése 2008. év folyamán nem keletkezett.
Tájékoztatom a T. Közgyűlést, hogy a – korábban, az apportálást megelőzően DMJV Önkormányzat tulajdonában álló – VESZ Egészségügyi Szolgáltató Kht. és VESZ Vagyonkezelő Kft. tagvállalatok 2008. évi beszámolóit a Társaság Igazgatósága 2009. május 19-én jóváhagyta.
Az éves beszámoló (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet) a határozati javaslat melléklete. A felügyelő bizottsági jelentés, az igazgatósági határozat, valamint a könyvvizsgálói jelentés az előterjesztés melléklete.
Kérem a T. Közgyűlést, hogy az előterjesztést megtárgyalni és a határozati javaslatot elfogadni szíveskedjen.
Határozati javaslat
A Közgyűlés
a Gazdálkodási Főosztály vezetőjének előterjesztésére
a 2006. évi IV. törvény 141. § (2) bekezdés a) pontja, valamint a 25/1997. (VI. 20.) Kr. rendelet 21. § (2) bekezdés b) pontjának be) alpontja alapján
1./ javasolja jóváhagyásra az Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. közgyűlésének a társaság 2008. évi számviteli törvény szerinti beszámolóját 7.799 ezer Ft mérlegfőösszeggel, és mínusz 13.068 ezer Ft mérleg szerinti eredménnyel azzal, hogy a mérleg szerinti eredmény az eredménytartalék terhére kerüljön elszámolásra.
2./ Felkéri a Polgármestert, hogy az Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. közgyűlésén az 1./ pont szerint képviselje az Önkormányzatot.
Határidő: az Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. soron következő közgyűlése
Felelős: a Polgármester
A határozati javaslat elfogadása minősített többséget igényel!
D e b r e c e n, 2009. május 21.
Kovács Lászlóné
főosztályvezető