A szocialisták összekeverték Debrecent Budapesttel

Helyi - 2009-10-20
A szocialista politikusok  sajtótájékoztatójukkal nyilvánvalóan eltévesztették a helyszínt és összekeverték Budapestet Debrecennel. Ha valahol, akkor Budapesten – a szocialisták - valóban tönkretették, mind a tömegközlekedést, mind az azt működtető BKV-t. A szocialistáknak bizonyára nagy szívfájdalom, hogy itt nincsenek botrányok a DKV körül, nincsenek 100 milliós végkielégítések, nincsenek működésképtelen autóbuszok .

Ellenben van egy teljesen megújult járműpark, új trolibuszokkal, új autóbuszokkal, amelyek a legmagasabb minőségi és környezetvédelmi követelményeknek is megfelelnek.

 

Debrecenben szakemberek, nem pedig pártkinevezettek irányítják a közösségi közlekedést. A szolgáltatóváltás 2009. július 1-vel komolyabb zökkenők nélkül megtörtént. Az utazóközönség észrevételeit a DKV szakemberei minden esetben megvizsgálják, illetve – ha azok szakmailag indokoltak – a szolgáltatást igazítják az észrevételekhez.

 

Ez tükröződik a szeptemberi menetrend-módosításokban, illetve a következő közgyűlés döntése nyomán január elsejétől bevezetésre kerülő tömbjegyek és 30 napos bérlet esetében is. Amennyiben szükséges további változtatások is végrehajtásra kerülhetnek a bérlet- és jegystruktúrán. A minden szempontból példa nélküli átállás zökkenőmentesen végbement, bármennyire is szeretnének a szocialisták botrányt találni. Debrecenben ma Közép-Európa legkorszerűbb, leginkább környezetkímélő buszparkjával, Magyarországon más helyen nem tapasztalható magas színvonalon folyik az utazóközönség kiszolgálása.

 

A Debrecenben megvalósult tömegközlekedési fejlesztés és átszervezés országosan is komoly elismerést hozott a városnak, hiszen az Országgyűlés Környezetvédelmi bizottsága külön ülésen foglalkozott az itt végbement átalakítással. Ezen az ülésen a főváros szocialista főpolgármester helyettese, Molnár Csaba példaértékűnek nevezte a debreceni modellt.

 

Idén 330 milliárd forintot fordít a központi költségvetés közösségi közlekedés támogatására,  ebből 195 milliárd forint költségtérítés-veszteségkiegészítés volt. Ehhez képest 40 milliárd forinttal tervezik csökkenteni a közösségi közlekedés támogatását 2010-ben és több, mint 1000 kilométeren akarják megszüntetni a vasúti közlekedést.

 

Ha tehát valaki a tömegközlekedés tönkretételén fáradozik, azok pontosan a szocialisták. Amennyiben valóban végrehajtják a tömegközlekedés támogatásának 40 milliárd forintos csökkentését, akkor valóban összeomolhat az ország tömegközlekedési rendszere, és tönkremehetnek a szolgáltatók. Ha a debreceni szocialisták tényleg a szívükön viselik a tömegközlekedés ügyét akkor a legélesebben kellene tiltakozniuk a kormány tervezett intézkedései ellen, de természetesen ez eszük ágában sincs.

 

Debrecen, 2009. október 19.

 

            Dr. Papp László

            Frakcióvezető

            Fidesz MPSZ