Befejeződött a debreceni villamoshálózat-fejlesztés: a 2008-ban indult beruházás több mint 24 milliárd forintba került - hangzott el szerdán, a projektzáró rendezvényen.
Az Európai Uniónál elszámolható költség 20,5 milliárd forint, a beruházást 18,6 milliárd forinttal támogatta az unió.
Kósa Lajos, a város volt polgármestere, a Fidesz parlamenti frakciójának vezetője a projektzárón emlékeztetett: a debreceni önkormányzat 1,9 milliárd forint önrésze mellett a kormány 3,4 milliárd forinttal járult hozzá a nagy ívű fejlesztési projekt megvalósításához.
Barcsa Lajos, Debrecen alpolgármestere elmondta, hogy a projekt eredményeként 18 spanyol gyártmányú villamos érkezett a városba. A járműveket, azok technológiai berendezéseit, a tartalékalkatrészeket, a járművezetők és a műszaki szakemberek oktatását, valamint a 3 éves, teljes értékű járműkarbantartást a spanyol CAF cég biztosítja.
Nagy Attila, a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. vezérigazgatója hozzátette: a kivitelezés során 4,4 kilométer hosszon új, kétvágányos, környezetbarát villamospályát építettek, a régi 1-es és az új 2-es villamosvonal közös szakaszát és annak peronjait 2,5 kilométer hosszúságban átalakították, megépült 19 megállóhely, elkészült az új utastájékoztató rendszer, elhelyeztek 258 felsővezeték-tartó oszlopot, és 77 kilométernyi földkábelt fektettek le.
A DKV Salétrom utcai járműtelepét is átépítették: a régi kocsiszínt, a vágányokat, a kitérőket és a felsővezeték-hálózatot elbontották, helyettük mintegy 5000 négyzetméteren új kocsiszín, tárolócsarnok, kocsimosó, valamint új vágány- és felsővezeték-hálózat épült. Mindezek mellett a 3000 négyzetméter alapterületű műhelyépületeket átalakították és felújították, a közműveket átépítették - sorolta a vezérigazgató.
A debreceni 2-es villamosprojekt keretében az első CAF-villamos 2013 májusában érkezett Debrecenbe, a próbaüzemet követően az új villamosok 2014. február 26-ától szállítják az embereket a 2-es villamos teljes vonalán.