Felfigyeltek az okos élelmiszerekre

Helyi - 2018-09-13

A Hajdúsági Sütödék-csoport 17 éve indította útjára a Smart Food (Okos Élelmiszer) című kutatási programját, amelynek célja alapvető és bizonyítottan az egészséget támogató élelmiszerek kifejlesztése volt. A kormány innovációt támogató törekvéseivel összhangban a napokban jelent meg „A 100 legérdekesebb magyar innováció, 2018" című exkluzív kiadvány, amelybe beválasztották a Smart Food-koncepciót is

6 millió potenciális fogyasztó

Az idén 232 oldalon megjelenő üzleti magazin egyedülálló Magyarországon, az ebbe a körbe bekerülő innovációk jogosulttá válnak az erre utaló jelzést termékeiken, szolgáltatásaik megjelenítésén feltüntetni. A szerkesztők és a rangos szakmai zsűri szándéka szerint ebben a periodikában csak olyan innovációk számára biztosítanak bemutatkozási lehetőséget, amelyek nagy figyelemre tarthatnak számot, jelentős nemzetgazdasági előnyökkel bírnak és akár nemzetközi karriert is befuthatnak.

Milliókon segíthetnek

A Smart Food kutatási program eredményeként napjainkra négy sütő- és édesipari brand született. Ezek közül kettő olyan funkcionális emésztési rendellenességek tüneteit enyhíti, amelyek 1, illetve 1,5 millió embert érintenek hazánkban. A harmadik brand 3 millió honfitársunkon segíthet, akik valamilyen szív- és érrendszeri megbetegedéssel lehetnek a jövőben veszélyeztetettek. A cégcsoport negyedik brandje (a piacra bevezetett termékkör első tagja) a Vitajó és annak cipó verziói úgy tűnik, beváltották a hozzájuk fűzött reményeket, hiszen e termékeknek bő egy év alatt mintegy 400 millió forintos piaca alakult ki, döntően a kelet-magyarországi régióban.

Mivel ez a termékkör Magyarországon mintegy 6 millió potenciális fogyasztó számára készül, országos elterjesztéséhez a cég speciális termelői-piaci franchise rendszert dolgozott ki. Első hazai franchise-partnerük a közelmúltban már el is kezdte a Vitajó cipók gyártását és forgalmazását az ország középső és észak-nyugati területein. Az innovátor cégcsoport hamarosan újabb brandet dob piacra.