Az SZDSZ több mint egy évtizede képviseli azt az álláspontot, hogy Magyarország földrajzi és gazdasági szerepe az európai integrációval felértékelődik, mert a Kelet- és Nyugat - Európát összekötő közlekedési folyosó itt halad át. Az erős Magyarországnak ez alappillére, de az előnyünket csak minőségi közlekedésfejlesztéssel használhatjuk ki.
Az SZDSZ-nek nem csak elképzelése van a modern, 21. századi Magyarországról, hanem konkrét programja és bátorsága is ahhoz, hogy a gazdaság- és településfejlesztés alternatíváját kínálja. A közlekedési infrastruktúra fejlesztését ezért évek óta hangsúlyozzuk és következetesen képviseljük a kormányzásban. Az elmúlt öt évben a liberális vezetésű Gazdasági Minisztérium elérte, hogy megduplázódott az autópályák hossza Magyarországon. Ez egyedülálló teljesítmény Európában.
• Az autópálya hálózat kiépítésével azonban nem elégszünk meg! A környező települések és nagyvárosok már profitálnak a sztrádákból, a hangsúly most a fő közlekedési útvonalak, a vasút és városi közlekedés megújítására tevődik át.
• Mi abban hiszünk, hogy az államnak a közlekedés modernizálásával kell kinyitnia a gazdasági lehetőséget a vállalkozások és a régiók számára. A liberálisok szerint a közlekedésfejlesztés sokkal több, mint utak építése: egyszerre gazdaságfejlesztés, vállalkozásfejlesztés, munkahelyteremtés, környezetpolitika, és áttételesen szociálpolitika, az életminőség meghatározója.
• Örömmel jelenthetem be, hogy Hajdú-Bihar megye és a régió a kormány mai döntésével, a Közlekedési Operatív Programban nevesített projektjeivel az elkövetkező két évben jelentős mértékben tudja növelni versenyképességét! A regionális és európai versenyben csak így tudjuk tartani a tempót.
• Úgy gondolom, hogy a Szabad Demokraták Szövetsége minden eszközzel dolgozott azért, hogy ezek a beruházások megvalósuljanak, ezzel elősegítve Debrecen, a megye és a régió fejlődését!
Támogatott beruházások Hajdú-Bihar megyében:
Szolnok-Debrecen vasútvonal korszerűsítése 180 milliárd Ft
33. sz. főút Hortobágy átkelési szakasz megerősítés a 71+170-74+513 km 1 milliárd Ft
4. sz. főút Debrecen elkerülő 35-4 visszatérő 10.92 milliárd Ft
4.sz. főút Hajdú- Bihar megyei szakasz 11,5 t burkolatmegerősítés, fejlesztés, (180+400-199+950 km) 2,4 milliárd Ft
4.sz. főút Hajdú- Bihar megyei szakasz 11,5 t burkolatmegerősítés, fejlesztés, (241+650-248+480 km) 960 millió Ft
Debrecen villamos 20,4 milliárd Ft
Forrás:szdsz