A debreceni szocialisták a Volán lobbistái

Helyi - 2009-03-27
A városvezetés évek óta kiemelt feladatnak tekinti a városi tömegközlekedés fejlesztését. Általunk irányítva 2002-ben kezdődött  a meglévő villamospálya-rendszer felújítása. Ezt követte az elhasznált trolibusz járműpark teljes cseréje, melynek következtében 21 új trolibusz állt üzembe a városban. A beruházást  a Debreceni Vagyonkezelő Zrt. finanszírozta, melynek összköltsége 1,7 Mrd forint volt.

Brüsszelben elsőként hagyták jóvá a debreceni II-es villamosvonal fejlesztési tervét, mely lehetővé teszi, hogy a város új területei kapcsolódjanak be a környezetünket kímélő városi tömegközlekedési rendszerbe.

 

A tömegközlekedés fejlesztésének 3. láncszeme a buszos tömegközlekedés új alapokra helyezése. Ennek során a város olyan szolgáltatóval állapodott meg, amely - a jelenlegihez viszonyítottan - lényeges minőségi javulást képes biztosítani a szolgáltatásban, az elérhető legmagasabb környezetvédelmi igényeknek is megfelel és a pályázat feltételeként vállalja, hogy a jelenlegi árszinthez képest a mindenkori inflációnál magasabb áremelést nem hajt végre.

 

A buszos tömegközlekedést ezidáig a Hajdú Volán végezte. Soha nem volt arra példa, hogy a Hajdú Volán megfelelt volna annak a feltételnek, amelyet a város pályázata most előírt, miszerint tarifaemelésre legfeljebb az infláció mértékéig kerülhet sor. Hivatkozva a városi tömegközlekedés veszteségeire 2008-ban 11,48 %-os 2007-ben, 20 %-os tarifaemelést kellet végrehajtani. Most először nyílik arra lehetőség, hogy a szolgáltató korlátok közzé legyen szorítva és nem kezdeményezhet az inflációnál nagyobb mértékű emelést.

 

Ennek ellenére a debreceni szocialisták, nem támogatják az új rendszer bevezetését és talán nem véletlenül. A Hajdú Volánnal folytatott ártárgyalásoknál a Volán az Igazgatóságának döntésére hivatkozva mindig nagyobb tarifaemelést akart, mint amelyet a városvezetés és a közgyűlés utóbb jóváhagyott. A Hajdú Volán, minden esetben a társaság Igazgatóságának döntésére hivatkozott az inflációt lényegesen meghaladó tarifaemelési javaslatoknál, arra az Igazgatóságra, amelynek 2002-től kezdődően az aktuális szocialista városi elnök mindig tagja volt és a hatályos cégadatok szerint ma is az. A szocialisták városi elnökének jár egy igazgatói tisztség a Hajdú Volánnál. A mindenkori szocialista városi elnök mellett más –korábban képviselőként ténykedő - szocialista kötődésű személyek is ott ülnek a Hajdú Volán Igazgatóságában és Felügyelő bizottságában.

 

A közelmúlt szocialista sajtótájékoztatóit látva, nem véletlen tehát, hogy ilyen hevesen támadják az új szolgáltatási rendszert, hiszen kijelenthetjük: a szocialisták fizetett ellendrukkerei, annak, hogy Debrecen saját kezébe vegye a buszos tömegközlekedést és magasabb színvonalon, megfizethető áron biztosítsa ezt a város lakosai számára. Igazoltnak látjuk azt a korábbi kijelentésünket, miszerint a debreceni szocialisták nem a város lakosságának érdekeit képviselik, hanem a Hajdú Volán lobbistái.

 

Debrecen, 2009. március hó 27.

 

                                                                                                      Dr. Papp László

                                                                                                        frakcióvezető

                                                                                                       Fidesz-MPSZ