Az évek óta folyamatosan növekvő ügyfélszám, valamint a szociális ellátások jogszabályváltozásai – különösen a lakásfenntartási támogatás feltételrendszerében 2011. szeptember 1-jével bekövetkezett módosítások – szükségessé tették Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Szociális Osztálya ügyfélszolgálati ügymenetének felülvizsgálatát.
Ennek következtében 2011. szeptember 5-től a szociális osztályon is időpontfoglalási lehetőséget vezetnek be. A szociális ügyfélszolgálatra időpontot a www.debrecen.hu internetes oldalon (Ügyintézés/Időpontfoglalás), vagy az (52) 517-618-as telefonszámon lehet foglalni. Továbbra is időpontfoglalás nélkül intézhető a nyomtatványigénylés és a köztemetés, ám ezen túlmenően valamennyi ügyben szükséges lesz az időpontfoglalás.
A www.debrecen.hu internetes oldalon – azon túlmenően, hogy időpontot tudnak az ügyfelek foglalni –, a szociális ellátások igényléséhez szükséges nyomtatványok az eddig megszokott módon továbbra is letölthetők, illetve valamennyi szociális ellátás feltételrendszeréről tájékoztatást kaphatnak.
Az időpontfoglalás a várhatóan növekvő létszámú ügyfélkör időpontra történő érkeztetésével lehetővé teszi a hatékony, gyors, korszerű, adatvédelmi szempontokat figyelembe vevő, diszkrét, ügyfélbarát ügyintézést.
Természetesen az azonnali megoldást igénylő krízishelyzetek haladéktalan ügyintézése továbbra is megoldható lesz, akár napi sorszám kiadásával is.