Ameddig ez az utazási arány fennáll, de legfeljebb a 2-es villamos elkészültéig indokolt fenntartani a külön bérletet a buszokra illetve a villamosra és trolibuszokra.
Javaslatunk alapján a legfontosabb díjak a következőképpen alakulhatnak:
Vonaljegy: 230 Ft (240 Ft az előterjesztés)
Járművezetőnél vásárolt vonaljegy: 280 Ft (300 Ft az előterjesztés)
Autóbusz havibérlet: 5160 Ft
Autóbusz tanuló és nyugdíjas bérlet: 2450 Ft
Villamos – trolibusz havibérlet: 3635 Ft
Villamos – trolibusz tanuló és nyugdíjas bérlet: 1720 Ft
A kombinált bérleteknél elfogadjuk a polgármesteri előterjesztés díjait.
• Álláspontunk szerint ezzel a tarifarendszerrel nem sértjük meg az utazóközönség igazságérzetét, mert nem kell olyan szolgáltatásért is fizetniük, amelyet nem vesznek igénybe.
• Ezekkel a díjjakkal is elérhető az a közel 4 milliárd 100 milliós menetdíj bevétel, amely a tervekben szerepel. Ehhez a bevételhez egyébként 1 milliárd 388 milliós árkiegészítés járul, így a teljes bevétel egy esztendőben 4 milliárd 590 millió forintnál is több lesz.
• Amikor támogattuk a Cívisbusz Konzorcium pályázatát, akkor a polgármester ígéretet tett arra, hogy a menetdíjak megállapításakor semmilyen olyan elemet nem lehet érvényesíteni, ami az infláción felül jelentkezne.
• Abban bízunk, hogy a modern buszok, a rugalmas és pontos menetrend, a kulturált utazási körülmények azt hozzák, hogy jelentős számban (10-20%) növekszik az utasok száma, és ezzel a DKV bevétele is emelkedik!
• Azt szeretnénk, ha két éven belül olyan elektronikus jegy- és bérletrendszer kifejlesztése történjen meg Debrecenben, amely alkalmas követni az utasok tényleges utazását, és csak ez alapján kelljen majd nekik fizetni.