A DKV folyamatosan vizsgálja és felméréseket végez azon vonalakon, ahol csúcsidőszakban kritikusnak ítéli meg a menetrend és a tervezett járműtípus alkalmazásából származó kibocsátott férőhely-kapacitást. Az eddigi felmérések eredményei és a folyamatos utasszámlálások alapján állították össze Debrecen város helyi autóbusz-közlekedésének új menetrendjét.
FONTOS! Az 1-es, 1Y-os, 2-es, 3-as, 4-es, 4Y-os, 5-ös, 7-es, 8-as és 9-es jelzésű autóbusz vonalak számozása rendre 41-esre, 41Y-osra, 42-esre, 43-asra, 44-esre, 44Y-osra, 45-ösre, 47-esre, 48-asra és 49-esre változik, azaz a régi jelzések elé egy 4-es számjegy kerül. Továbbiakban az 1 és 9 közötti vonalszámokat a kötöttpályás elektromos vontatású járatok (villamos, trolibusz) jelzésére használjuk.
A következőkben felsorolt autóbuszvonalak menetrendjében nem történik változás: 16, 17F, 17Y, 33, 37.
Az alábbi járatok az utasszámlálási adatok alapján, valamint a járatok racionalizása miatt összevonásra kerültek, így az utasok két városrészt a belvároson keresztül összekötő vonalon közvetlenül utazhatnak például Debrecen-Józsa – Dobozi lakótelep, vagy a Tócóskert – Veres Péter utca között.
23-as jelzésű járat a 40-es jelzésű járattal került összevonásra, a továbbiakban 23-as jelzéssel közlekedik.
25-ös, 25Y-os jelzésű járatok a 27-es jelzésű járattal kerültek összevonásra, a továbbiakban 25-ös és 25Y-os jelzéssel (a Miklós utcát nem érintve) közlekednek.
28-as jelzésű vonal a 34, 35, 35Y, 36A jelzésű józsai vonalakkal került összevonásra.
A 34-es és a 35Y-os jelzésű járatok hétvégén is közlekednek a 34A és 35A jelzésű járatok helyett.
A fel nem sorolt autóbuszvonalakat érintő módosításokat megtalálhatóak a menetrendi tájékoztatókban(2009. június 17-től), továbbá a www.dkv.hu internetes oldalon, az ügyfélszolgálati irodákban, valamint a Petőfi téri és a Segner téri forgalom indító helyeken.
FONTOS! A Hajdú Volán Zrt. és a DKV Zrt. által közösen kiadott, forgalomban lévő vonaljegyek 2009. június 30-ai üzemzárásig használhatóak fel utazásra.