Vállalkozások Információs Pontja nyílt Debrecenben

Helyi - 2018-08-29

Debrecen Magyarország új üzleti központja kíván lenni. Az Új Főnix Tervben kitűzött gazdaságfejlesztési célok nem várt mértékben teljesültek. Az elmúlt négy évben több mint 500 milliárd forint befektetés valósult meg és több mint 6000 új munkahely jött létre. Debrecen számára azonban nemcsak a nagybefektetők, hanem a kis- és középvállalatok is fontosak.
Amikor a debreceni önkormányzat létrehozta az EDC Debrecen Gazdaság- és Városfejlesztési Nonprofit Kft.-t, nem csak a nagyberuházásokért felelős részleg alakult, hanem egy olyan egység is, mely a kis- és középvállalkozókkal foglalkozik. Az a feladatuk, hogy folyamatosan figyelve az európai uniós és egyéb forrásokat, keressék meg a debreceni vállalkozásokat, ajánlják figyelmükbe a fejlesztési lehetőségeket, és segítsenek a pályázati folyamatokban is.
2016-ban és 2017-ben két felmérést végzett az EDC a debreceni kis- és középvállalkozások körében. Arra voltak kíváncsiak, hogy a helyi vállalkozók mennyire elégedettek a városi üzleti környezettel. A felmérésből kiderült, hogy 4 vállalkozóból 3 újra befektetne Debrecenben.

4 vállalkozóból 3 újra befektetne Debrecenben.

Az is felszínre került viszont, hogy a hivatali ügyintézésben lenne mit változtatni, mert nem elég gyors és hatékony. A kutatás eredményeire reagálva Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala létrehozta a Vállalkozók Információs Pontját (VIP) az Új Városházán.
- Kiemelt célunk, hogy segítsük a debreceni vállalkozásokat, ezért hoztuk létre a Vállalkozások Információs Pontját. Azt remélem, hogy a gyorsabb és hatékonyabb tanácsadással elégedettek lesznek a vállalkozók – mondta az átadón Papp László polgármester.
A Vállalkozások Információs Pontján négy ügykörben fordulhatnak az önkormányzathoz a vállalkozók: műszaki (építési hatósági eljárás, épületek bontásához, építéséhez szükséges eljárások), adóügyi (helyi adó, elektronikus bevallás, adókedvezmények, mentességek), igazgatási (telephely engedélyek, a tevékenység megkezdésének feltételei) és főépítészi (szabályozási kérdések) ügyekben.
A vállalkozók korszerű módon, a debrecen.hu nyitóoldaláról egy gyors link segítségével tudják megnyitni az időpontfoglaláshoz szükséges oldalt. Azon a kötelező adatok mellett meg kell adni, hogy milyen ügyben kérnek segítséget, így az egyeztetett időpontban az ügy összes szükséges illetékese jelen lesz a megbeszélésen. Az ügyféltér kialakítása is olyan, hogy kényelmesen és diszkréten intézhetik ügyeiket a vállalkozók – fogalmazott Szekeres Antal címzetes főjegyző.
Az egyablakos rendszer kialakításával az a cél, hogy több mint 10 ezer debreceni mikro-, kis-, és középvállalkozás gyorsan, hatékonyan és átlátható módon intézhesse az ügyeit.