Ha megszavaztatnák a magyar állampolgárokat, hogy egyetértenek-e abban: a MÁV kocsijai koszosak, büdösek, az utazás kulturálatlan körülmények között történik, az a gyanúm, hogy 90 százalék fölött lenne az igenek aránya.
Ilyen egyetértés esetén számomra felfoghatatlan, hogy miért keni el a helyzetet a GKM és annak minisztere. Intézkedési terv, munkamegbeszélés, részletes szabályok kidolgozásában szakmai egyeztetés-a bürokratikus kulcsszavak, mi meg évek óta utazunk a balkáni vasúton.
Épp egy napja, hogy egy országgyűlési képviselő egy működő bajorországi példát javasolt. Negyedórás késés esetén a jegy árának negyede járjon vissza, egyórás késés esetén meg az egész.
Egyszerű és világos, másutt bevált megoldás. Egy baja van. Magyarországon azt nézik, hogy ki mondta: történetesen egy FIDESZ képviselő.
Innentől kezdve a gazdasági bizottság kormánytöbbségű szavazással nem engedte az Országgyűlés elé a javaslatot.
Képzeljük el, mi történne, ha átengednék, s a parlament megszavazná.
1. A vasúthoz megérkezne az első jelzés, hogy valamit azért valóban tenni kell.( Világossá válna, hogy mennyi a késés, s itt nem MÁV statisztika hitelesítené a dolgot)
2. Az ellenzék egy józan és reális javaslatát befogadná a kormánytöbbség.
3. Végre lenne egy példa arra, hogy a két nagy párt egyetért valamiben.
4. Az emberek, a választópolgárok konkrét példát láthatnának arra, hogy egyetlen ponton,de konszenzussal, javul a helyzetük.
Bagatell előnyök egy bürokrata számára.
A miniszter szó jelentése egyébként : szolga. A nép szolgája.
Hajdu István