Bizonyára nem nagy áramellátási hiba, ha egy utcában nem égnek a közvilágítási lámpák. Normális országban ilyenkor bejelentik, s az EON vagy az általuk megbízott cég szakembere kimegy és kijavítja a hibát. Magyarországon ez másképpen van. Ha Debrecenben, a Vásáry István utcában - a 7 lámpa közül 6 nem ég, az átlagpolgár itt is bejelenteni a hibát. Azt annak rendje és módja szerint felveszik, majd nem csinálják meg.
Az ötödik ilyen forduló után, amikor az átlagpolgár esténként, gyanús külsejű, marcona alakok elől menekülve, futva teszi meg az utat koromsötétben, hazáig, mérgében panaszlevelet ír.
Innentől az olvasókra, hallgatókra figyelő szerkesztőség veszi át a reménytelennek tűnő problémát. Kezdődik ott, hogy az EON honlapján a közvilágítási hiba bejelentése csak ügyfélszám alapján mehet tovább.(a szerkesztőség ugye nem ügyfél)ez tehát zsákutca.
Keressük az EON –nál a sajtóst. Kapcsolják a személyzeti osztályt, ahol nem tudják ki a sajtós, de nem is tudják továbbkapcsolni. Újabb telefon: a pr-marketinges kollégát keressük. Oda is kicseng, majd a vonal bomlik.
Legközelebb a központos (portás) már figyel. Fel sem veszi a nyilvános telefont, minek zavartassák magukat.
Csodálatosképpen más telefonszámról egyből felveszik. Kollégánk ekkor begurul és a titkárságot kéri. Nem kapja, kicseng valahová a vonal, majd megszakad.
Rutinosabb firkász Ilyenkor e-mailt ír. A központi panasziroda a címzett
( az Olvasóknak irjuk ide a címet is: Központi Panasziroda, 7602 Pécs, Pf. 197 ,
e-mail: panasziroda@eon.hu)
Még rutinosabb azonnal közzé is teszi. Hátha lesz valami.
Ja egyébként az EON-nál rend van. Németországban bizonyára.
Hajdu István