EasyJet és egyéb „társaságok”

Jegyzet - 2007-03-20

Könnyen előfordulhat, hogy sikeres és sikertelen lesz a debreceni utazási vásár. Sikeres abban az értelemben, hogy a hazai üdülést, pihenést kínálók tarolni fognak és sikertelen abban, hogy a kiutaztatók utazási irodák elégedetlenek lesznek. Ez a kétarcúság jellemezi ma az idegenforgalmi kínálatot.

Akinek sok pénze van, a világon bárhová elutazhat. Bár óva intenék mindenkit az online jegyrendeléstől, különösen a fapados repülőtársaságoktól, mert ha egyszer megadta valaki a bankkártyája számát, az ne is csodálkozzon, ha utólag levesznek még ezt-azt róla. Próbált már valaki reklamálni az easyJet nevű társaságnál? Még valódi e-mail címük sincs. Persze lehet Angliába telefonálni, a saját költségünkre.)

Már önmagában ez elegendő indok a hazai utazási irodák felkeresésére, mert döntő hányaduk legalább elérhető. Sokuk sok éve kiállít Debrecenben, és jövőre is itt lesznek.

Már ha megmaradnak. Mert a torta egyre vékonyabb, az utasok pénze egyre kevesebb.

Ami tetten érhető a fapadosok térnyerésében, a charterjáratok sikerében és a hazai szálláshelyek iránti megnövekedett keresletben.

Így talán érthető, hogy nem volt túlságosan rózsás a hangulat az utazási vásáron kiállítók körében a minap, a sajtótájékoztatóval egybekötött technikai megbeszélésen. Sokan csak túl szeretnék élni az idei évet.

H.I.