A képen látható két jégsalátát ugyanazon a napon vásároltam. A kicsit a Metró kínálta (34 dekás) 250 forintért, a nagyobbikat az Aldiban vettem, s a 94 dekásért 299 forintot kértek. Az első hazai termék, s a Metró - kormánybarát - üzletpolitikája szerint, ha van valamiből hazai, akkor nem importál. Az ALDI vevőcentrikusabb, s nem kell matematikai zseninek lenni, hogy kiszámoljuk: melyiket érdemes megvenni.
A két jégsaláta jelzi, mennyivel vagyunk lemaradva a világszinvonaltól. Az sem mellékes , hogy a hazai a Jászságból érkezett, a nagyobb meg több ezer kilométer utazott. Amúgy a kicsi hamar sárgul, levelei fonnyadnak.
Miközben olvasom a hazai sikerpropagandát a magyar mezőgazdasági termékek versenyképességéről, eszembe jutnak a külföldi élelmiszerláncok előretöréséről szóló híradások. Egyszer valamelyik illetékes el is látogathatna, amúgy civilként, egy bevásárlókörútra. Lehet, hogy az is eszébe jutna: hagyni kellene a vevőt dönteni.
Hajdu I.