A témával kapcsolatban Gáll Eszter, az APEH Észak-alföldi Regionális Igazgatóság Adó- és Illetékügyi Szakigazgatója adott tájékoztatást.
Az adózók hivatalos ügyeinek intézéséhez egyre több helyen szükséges jövedelemigazolás becsatolása.
A jövedelemigazolás hatósági bizonyítványnak minősül, mely kiállítása kérelemre történik az adóhivatal ügyfélszolgálatain és kirendeltségein. A kérelmet személyesen és postai úton is be lehet nyújtani.
A kérelemnek tartalmaznia kell a kérelmező nevét, lakcímét, adóazonosító jelét (ha van adószámát is).
Meg kell jelölni az igazolás kiadásának célját, vagyis azt, hogy milyen eljáráshoz szükséges az igazolás kiadása (pl. hitelkérelem, támogatás, oktatási intézménynél történő felhasználás).
Meg kell adni továbbá, hogy melyik évről kérik az igazolást, és mely szerv(ezet) eljárásához szükséges az igazolás kiadása (pl. bank, iskola elnevezése).
A kérelem elengedhetetlen kelléke az aláírás. Fontos, hogy a törvényi előírásoknak megfelelően az adózó vagy törvényes képviselője, meghatalmazottja a kérelmet aláírja, a meghatalmazást becsatolja.
A kérelem benyújtása történhet szabadon megfogalmazott beadvány formájában, valamint kérelem minta alapján. A K02 számú formanyomtatvány letölthető a www.apeh.hu honlapról, továbbá rendelkezésre áll a hivatal ügyfélszolgálatain.
Az igazolás kiadásának feltétele, hogy az adózónak legyen az adott adóévre vonatkozóan feldolgozott személyi jövedelemadó bevallása. Az igazolási kérelem leadása előtti tájékozódással az ügyintézési idő jelentősen csökkenthető. Az igazolás kiadása illetékmentes.
Apeh Észak-alföldi Regionális Igazgatóság