A Magyar Nemzeti Bank (MNB) felfüggesztette a Magyar Cetelem Bank Zrt. személyi kölcsönének fogyasztóbarát minősítését, a bank ugyanis megsértette a Minősített fogyasztóbarát személyi hitel pályázati kiírás vonatkozó pontjait azzal, hogy július 1-jétől nem tette lehetővé a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét - jelentette be csütörtökön a felügyeletet ellátó jegybank.
Az MNB vezetői levélben értesítette a Magyar Cetelem Bank Zrt.-t (Magyar Cetelem) a fogyasztóbarát személyi kölcsönére vonatkozó minősítésének felfüggesztéséről. A hitelintézet ugyanis nem felelt meg a pályázati kiírásban szereplő - a minősítés elnyerésekor számára is ismert -, a személyi kölcsönök online igényelhetőségére vonatkozó előírásának.
A fogyasztóbarát személyi kölcsön minősítés elnyeréséhez a pályázó pénzügyi intézményeknek a velük már szerződéses kapcsolatban álló adósok számára az idén április 1-jétől, minden más ügyfél - vagyis a bankkal korábban nem szerződött új hiteligénylők - számára pedig július 1-jétől lehetővé kell tenni a teljeskörű online hitelfelvétel lehetőségét.
Az online hitelfelvétel folyósítási díja ugyanis ingyenes és a kölcsönt a hitel befogadását követő 2 munkanapon belül folyósítani kell.
A felfüggesztés visszavonására akkor van mód, ha a Magyar Cetelem - megadott határidőn belül -teljeskörűen biztosítja az online hiteligénylési folyamat lehetőségét az ügyfeleknek.
A Magyar Cetelem 2020. december 31-én kapta meg személyi kölcsönére a fogyasztóbarát minősítést az MNB-től. A hitelintézet ennek ellenére április 1-jétől nem tette elérhetővé meglévő ügyfeleinek az online hitelügyintézés lehetőségét, továbbá az ezt követő július 1-jei dátumot sem tudta tartani.
A fogyasztóbarát személyi kölcsönöket itthon így jelenleg 6 kereskedelmi bank, illetve banki fióktelep forgalmazza. Az idei év első hónapjaiban az összes újonnan felvett személyi kölcsön több mint 20 százalékát már a fogyasztóbarát termékek adták - összegezte az MNB.