2010. január 1-jétől két új támogatást igényelhetnek a munkáltatók a munkaügyi központoktól. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat tájékoztatója tartalmazza az igényléshez szükséges új formanyomtatványokat is.
A támogatások egyike a válság következtében munkahelyüket elvesztő személyek foglalkoztatását segíti elő.
A támogatás célja, a gazdasági válság következtében álláskeresővé vált, és álláskeresési járadékban részesülő munkavállalók munkához juttatása oly módon, hogy az álláskeresési járadék folyósítási idejéből még hátralévő időtartamra járó álláskeresési járadék összege a foglalkoztatásukat segítse elő.
A támogatás igénybe vételének feltétele, hogy a munkáltató vállalja az álláskeresési járadékban részesülő személy teljes munkaidőben történő foglalkoztatását és vele munkaviszonyt létesít. További feltétel, hogy az álláskeresési járadékban részesülő személy legalább 180 nap járadékra legyen jogosult a munkába lépéskor.
A támogatás mértéke nem haladhatja meg a munkába lépéskor hatályos minimálbér és járuléka 60 százalékát. Ha az álláskeresőnek az álláskeresési járadék alapját képező járulékalapja az álláskeresővé válást közvetlenül megelőzően alacsonyabb volt, mint a kötelező legkiesebb munkabér, a támogatás mértékét azzal arányosan kell megállapítani.
A támogatással párhuzamosan az érvényes START kártyával rendelkező munkavállaló foglalkoztatása esetén a kártya érvényességi idején belül a munkaadót megillető járulékkedvezmény is igénybe vehető.
A támogatás időtartama megegyezik a munkába lépéskor az álláskeresési járadék folyósítási idejéből még fennmaradó időtartammal.
A támogatást a munkaügyi központ havonta utólag folyósítja a munkáltató által beküldött elszámolás alapján.