Legalábbis a debreceni, Bethlen utcai fiókot.Mire számíthatsz?
Az még rendben van, hogy az ajtóban áll egy fiatalember, kabátban, kezén gumikesztyűvel és elmondja: annyi ügyfél mehet be a bankba, ahány ügyintéző van a pultok mögött.(Felejtsük el, hogy egy ügyintézőt küldtek az ajtóba, pedig egy épp most szünetre küldött egyetemista is megoldhatná ezt a borzasztóan nehéznek nem nevezhető tájékoztatást.)
Takarékbanki munkaszervezők biztos meg tudnák magyarázni, miért van az, hogy négyen ülnek a pultok és a pénztár üvegablaka mögött, de csak egy ügyintéző foglalkozik egy ügyféllel. Két hölgy beszélget egymással, s a pénztáros –bár szakképzett ügyintéző - de a kasszában kell ülnie, mert saját maga nem utalhat olyan pénzt, amit pénztárosként kifizet. Azon az apróságon ismét ne akadékoskodjunk, hogy nem pénzmozgással járó ügyintézést miért nem végezhet?
Várakozzunk türelmesen, miközben látjuk, hoogy az utcán már 10-15 ügyfél álldogál, s hangosan kommentálják a beszélgető, papírokat tolgató hölgyek „ügyfélbarát” semmittevését a pult mögött.
10 perces vérnyomást emelő várakozás után illik reklamálnunk. Addig kussban kötelező vigyázzban állni. Ekkor megtudhatjuk, hogy tegnap a lottózón túlig ért a sor, és a takarékbanki főnökség naponta többször küld a fővárosból azonnal végrehajtandó utasításokat. Arra a kérdésre ne is várj választ, hogy mi történik, ha az ügyfelek nagy tömegben kiveszik a pénzüket a Takarékbankból és megszüntetik a számláikat, mert elegük van az ilyen ügyintézésből? Ennek megválaszolására ugyanis nem képezték ki a pult mögött üldögélőket.
Az már csak hab a tortán, hogy igazolványaid átadása után tíz perccel még csak annyit látnak:mennyi pénz van a a bankszámládon,de nem tudják megoldani, hogy megkapd a pénzedet.
Egyet tehetsz, keresel egy valódi bankot, ahol ügyfélnek tekintenek.
Hajdu István