Ezzel az utasítással és jelentős dollárjutalommal ösztönözte néhány évtizeddel ezelőtt a magyar festőzseni képeinek amerikai tulajdonosa a tűzoltókat a Golgota és a Krisztus Pilátus előtt megmentésére, amikor háza kigyulladt. A lánglovagok kivágták a keretekből a képeket és a ház melletti hómezőre fektették- mesélte el Pákh Imre műgyűjtő a legismertebb Munkácsy alkotások majdnem tragikussá vált epizódját.
A magyar kultúra napján Debrecenben, a Déri múzeum Munkácsy termében nem hangzott el, hogy John Wanamaker multimilliomos kereskedő és reklámszakember a Krisztus Pilátus előttért 160 ezer, a Golgotáért 175 ezer dollárt fizetett, de azt elmesélte Pákh Imre, hogy az amerikai bemutató körúton kétmillió ember látta a képeket.
A kalandos sorsú festmények első tulajdonosa a műveket később kiállította a Philadelphiában található Wanamaker Áruházban is.
Az 1896-ban az elkészült Ecce Homót, a Krisztus-trilógia harmadik darabját Budapesten mutatta be Munkácsy, akinek a legismertebb és legjobban megfizetett magyar festő titulust a Golgota és a Krisztus Pilátus előtt eredményezte.
Hajdu I.