A DMJV által 2008 évben a helyi buszközlekedés lebonyolítására kiírt pályázatban a kibocsátott férőhely km is meghatározott tűréssel teljesítendő feltételként került meghatározásra.
A kiírásban - figyelembe véve az elmúlt több éves tapasztalat alapján az utasszám változásának tendenciáit - 5 %-os eltérést engedett meg a pályázatot kiíró. A DKV Zrt. az eredményes pályázatban a beszerzésre kerülő járművek kapacitását figyelembe véve megfelelt a pályázatban kiírt férőhely kapacitási feltételeknek.
A jármű darabszám meghatározásnál természetesen figyelembe vettük az egyes vonalakon szükséges férőhely kapacitási igényeket is. Ezeknek a megállapítására felméréseket végeztünk a pályázat beadását megelőzően, valamint figyelembe vettük az újonnan beszerzésre kerülő egységes járműpark és a jelenlegi szolgáltatóénál nagyobb kapacitású járművek rendszerbe állításából adódó férőhely kapacitást.
Társaságunk jelenleg is vizsgálja és felméréseket végez azon vonalakon, ahol csúcsidőszakban kritikusnak ítéli meg a menetrend és a tervezett járműtípus alkalmazásából eredő kibocsátott férőhely-kapacitást. A jelenlegi tapasztalatok azt mutatják, hogy sajnos Debrecen várost és vonzáskörzetét is érintő gazdasági recesszióból eredő utazási igények, utazási szokások átrendezésre kerültek, ezért a vonalankénti csúcsidejű férőhely-kapacitás kibocsátását megvizsgáltuk. A közvéleményt szeretnénk megnyugtatni, hogy Társaságunk a szükséges csúcsidejű férőhely-kapacitással rendelkezni fog.
A július elsejétől közlekedő autóbuszok közül a csuklós járművek teljes számban rendelkezésünkre állnak és jelenleg Budapesten, a Volvo Cinkotai úti őrzött telephelyén találhatóak, a szóló járművekből, amelyeket Székesfehérváron gyártanak, közel 50 darab elkészült és gyártásuk folyamatosan zajlik. A már leérkezett járművek egy részét utasforgalomban teszteljük, a másik részével a járművezetői oktatásokat végezzük. A DKV Zrt. által július 1-jétől üzemeltetett helyi autóbuszközlekedés előkészítése az ütemtervnek megfelelően alakul.