1. A közösségi közlekedésnek nagyobb szerepet kell játszani a belföldi és nemzetközi
közlekedésben Európában; különösen fontos, hogy segítségével régiók
újjászülethessenek, a társadalmi összefogás erősödjön, javuljon környezetünk állapota,
takarékosabb legyen az energiafelhasználás, csökkenjen a károsanyag-kibocsátás és
növekedjen a relatív biztonság.
2. A viteldíjaknak, a tarifarendszernek és a kapcsolódó pénzügyi intézkedéseknek aktívan kell ösztönözniük a vasút és más közösségi közlekedési mód használatát.
3. A környezetbarát közösségi közlekedési módokat előnyben kell részesíteni.
4. Ahol lehetséges, az utazások közötti csatlakozásokat utasbarát és garantált átszállási
kapcsolatokkal kell biztosítani, meghiúsulásuk esetére megfelelő alternatívával.
5. A menetjegyvásárlásnak egyszerűnek kell lennie: bármelyik országból lehessen
bármelyik másik országba szóló ülő- illetve hálókocsi-helyet váltani. Több módon és
helyszínen kell biztosítani a jegyvásárlási lehetőséget.
6. Az utazással kapcsolatos információknak legalább annyira könnyen hozzáférhetőnek
és érthetőnek kell lennie a belföldi és nemzetközi közlekedésben egyaránt, mint
amennyire az manapság az autós közlekedésben megszokott.
7. A közlekedési szolgáltatóknak megfelelő módon egyeztetniük kell az utasokkal a
menetrendek illetve létesítmények tervezése során.
8. A kártérítéssel és jogorvoslattal kapcsolatos jogokat harmonizálni kell Európában,
valamint ki kell terjeszteni minden közösségi közlekedési módra.
9. A közlekedési szolgáltatókat hatékonyabb együttműködésre kell ösztönözni annak
érdekében, hogy a nagytávolságú nemzetközi vasúti közlekedés valódi alternatívát
nyújtson a légi közlekedéssel szemben.
10. A közösségi közlekedés a társadalom minden csoportja számára elérhető kell, hogy
legyen.
11. A kis távolságú, határokon átívelő közlekedést egyszerűsíteni kell, árszintjét pedig
reális szinten kell meghatározni.
12. A vasúti, légi, komp-, és buszközlekedési szolgáltatásokat megfelelően integrálni
kell, továbbfejlesztett vasúti és buszos összeköttetést kell biztosítani a főbb
repülőterekhez és kikötőkhöz ahol lehetséges, integrált tarifarendszerrel.
13. A nemzetközi és belföldi nagysebességű vasútvonalakat tovább kell fejleszteni, de
nem más útvonalakon biztosított szolgáltatások rovására.
14.A távolsági közlekedésű vonatok és buszok valamint a helyi közösségi közlekedés
könnyen hozzáférhető kapcsolatát biztosítani kell.
15. A közösségi közlekedés biztonsági előnyeit szükséges fenntartani és
továbbfejleszteni.