A Coop svájci élelmiszer-kiskereskedelmi lánc rendkívüli lépést tett azzal, hogy az üzletei polcairól eltávolította több olyan nagy nemzetközi gyártó termékeit, amelyek nem voltak hajlandók áraik csökkentésére, noha jelentős profitokat zsebeltek be a svájci frank erősödésének köszönhetően.
A szupermarket már elkezdett kivonni az üzleti forgalmából 95 olyan terméket, amelyeket jól ismert gyártók szállítanak neki, mivel nem tudtak megegyezni az árakról a gyártókkal. "Ami elég, az elég. Hagyják abba a valutakurzussal való nyerészkedést" – közli a kiskereskedelmi lánc internetes kampányában.
A Coop állítja: vevői érdekében folytat harcot az alacsony árak érdekében. A vállalat augusztus tizenegyig adott ultimátumot a beszállítóknak az ártárgyalásokra azért, hogy a svájci frank árfolyamának köszönhető nyereségből a vásárlók is részesülhessenek. Mivel az érintettek nem reagáltak, a cég leállítja az ilyen termékek vásárlását, a meglévő árukészletet pedig féláron értékesíti.
A feketelistára tett termékek összértéke eléri a 38 millió dollárt is olyan márkák találhatóak rajta, mint a Nivea vagy a Danone. Jürgen Peritz, a Coop marketing vezetője azt állítja, 50 százalék az esély arra, hogy további termékek esetében is hasonló lépéseket tesznek.
A Migros szupermarket lánc is hasonló akciót fontolgat, Herbert Bolliger, a cég vezérigazgatója közölte, hogy árcsökkentést vár el a beszállítóktól. A svájci The Local által idézett értesülések szerint a Migros jelenleg a L’Oréallal, a Ferreróval, és a Niveát gyártó Beiersdorffal is tárgyal, döntés legkorábban a jövő héten várható. A gyártók többsége nem kommentálta a helyzetet, a Beiersdorf svájci feje, Erhard Schöpfer viszont leszögezte, hogy a kiskereskedő követelési "teljesen irreálisak".
Szerző: The Local - Világgazdaság Online