„A pályázat a szakmai és formai követelményeknek megfelel. A pályázó objektív, részletes és reális helyzetelemzést készített. Célkitűzései, vezetői elképzelései elérhetőek, megvalósíthatóak. A vezetői program reális, a meglévő adottságokra épülő elképzelés. Képes intézményének átfogó, az elért eredményeket megőrző, több tekintetben előrelépést biztosító utat kijelölni. A program az új helyzethez alkalmazkodik, figyelembe veszi a fenntartó elvárásait.
A Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola magasabb vezetői beosztásának ellátására 1 pályázat érkezett, amely az előírt pályázati feltételeknek megfelel.
Pallás György pályázó hozzájárult a személyét érintő napirend tárgyalásánál a nyilvános ülés tartásához.
Pallás György belső pályázó, az intézmény jelenlegi igazgatója. A pályázó négy egyetemi diplomával rendelkezik. 1974-ben a Kossuth Lajos Tudományegyetem Természettudományi Karán matematika-fizika szakos középiskolai tanár, 1983-ban a KLTE Bölcsészettudományi Kar filozófia szakos középiskolai tanári végzettséget szerzett. Harmadik diplomáját a Debreceni Egyetem Közgazdasági Karán vállalkozási menedzser szakon szerezte 2000-ben. A Budapesti Műszaki Egyetemen közoktatási vezető szakirányú szakképzettség keretében teljesítette a pedagógus szakvizsga követelményeket 2003-ban. Pályáját a Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskolában kezdte matematika-fizika szakos tanárként. Az intézményvezetői feladatokat 20 éve látja el. Több hazai és külföldi szakmai szervezet tagja, az Iskolairányítók Magyarországi Egyesületének alapító tagja. Középfokú C típusú állami nyelvvizsgával rendelkezik angol nyelvből.
A vezetői pályázatot véleményező szervek, testületek álláspontjai: A nevelőtestület véleménye:
„A pályázat megfelel a kiírás formai követelményének, tartalmára vonatkozóan pedig mind a helyzetelemzésben, mind pedig a vezetői programban megfogalmazottakkal többségében egyetértünk. A pályázat tükrözi az iskola jelenlegi helyzetét, körvonalazza elképzeléseit a jövőre vonatkozóan.
Támogatjuk a pályázó reformra törekvését, hogy a következő öt évet az elmúlt húsz év szellemében, a változó körülmények figyelembe vételével tervezi irányítani. Egyetértünk a két tanítási nyelvű képzés, az emelt óraszámú matematika tagozat bevezetésével és továbbfejlesztésével, az alapvetően közgazdasági jellegű alapozás megtartásával. Szükségesnek
tartjuk a kétszintű érettségi vizsgák tapasztalatainak folyamatos elemzését. Segítségünkre vannak a technikai-technológiai segédeszközök, interaktív táblák, amiket az elmúlt ciklus alatt sikerült beszereznie iskolánknak. Üdvözöljük a további infrastrukturális fejlesztési terveket, a digitális napló bevezetését, s az iskolai adminisztrációs tevékenység csökkenésének, átszervezésének szándékát.
Alapvető egyetértésünk hangsúlyozása mellett néhány megállapítást vitathatónak tartunk, s a program véleményünk szerint helyenként kiegészítésre szorul.
Nem vitatjuk, hogy a hozzánk jelentkező nyolcadikos tanulók száma nem csökken, azonban úgy látjuk, hogy az általános iskolai tanulók legjava nem iskolánkat választja továbbtanulási célpontként. A bekerülő tanulók képességei, szorgalmuk, munkafegyelmük, tanulmányi teljesítményük jelentősen elmarad az összehasonlítás alapjául szolgáló elit gimnáziumokétól. Szerintünk a nevelési problémák is egyre fokozódnak. Irreálisnak látszik az ÖMIP 4,3-as érettségi átlagának elérése.
Nem derülnek ki egyértelműen a teljes iskolai átlagon belül a Tagintézmény tanulmányi eredményei. A fegyelmezési gondokkal kapcsolatban a szakiskola komolyabb problémáinak említése a két egység megítélését torzítja. A telephely pedagógusai nem látják a pályázatból a Tagintézmény közeli és távoli jövőjét, a szakközépiskolai tanulók középfokú szakképzését és az erre épülő, a munkahely biztosítását jelentő továbbképzési tervet.
Szükségesnek tartjuk az idegen nyelven tanított tárgyak óraszámának átértékelését, a szakmai és a nyelvi tárgyak igényeinek összehangolását, a két-tannyelvű és a normál tagozatok közti átjárhatóság (teljesítménytől függő) lehetővé tételét. Egyet értünk a szakképzés jövőjével kapcsolatban megfogalmazottakkal, hogy szűk korlátok között mozoghatunk. A Tagintézmény tanárai ugyanakkor javasolják a logisztikai ügyintéző szakma oktatásának bevezetését.
Összességében a pályázat célkitűzéseit reálisnak, teljesíthetőnek tartjuk, s a vezetői programot az említett megjegyzésekkel, kiegészítésekkel támogatjuk.”
A 2010. május 25-ei nevelőtestületi értekezlet titkos szavazásának eredménye a következő: 56 szavazó közül 48 támogatta a pályázót.
Az alkalmazotti közösség véleménye:
A 2010. május 25-ei alkalmazotti értekezleten az alkalmazotti közösség titkos szavazással nyilvánított véleményt a pályázó személyéről, amelynek eredménye a következő: 83 szavazó közül 74 fő támogatta a pályázót.
Az iskolai szülői szervezet véleménye:
„Pallás György igazgató úr teljes elhivatottsággal és az elmúlt 20 év vezetői tapasztalatai alapján elemezte a múltat és összegezte a jövőre vonatkozó vezetői elképzeléseit. Tette ezt a szülők számára is érthető, áttekinthető formában és tartalommal. Célkitűzései egyaránt igazodnak a gyermekek és szülők (mint felhasználók) igényeihez. A Móricz Zsigmond Tagintézmény szülői örülnek, hogy a tagintézmény nehézségeire is próbál megoldást találni. Egyetértenek és támogatják az 5 évfolyamos nyelvi előkésztős osztály indítását.”
Az iskolai diákönkormányzat véleménye:
A Bethlen Diákönkormányzat a hiányzások visszaszorítására, az iskolai öltözők és a női mosdók felújítására, a két tanítási nyelvű és az idegen nyelvi oktatás területén szükséges változtatásokra tett javaslatai mellett - ismerve a pályázó eddigi munkáját, a diákokkal való kapcsolatát, segítőkészségét - támogatja a pályázatot.
Az intézmény szakmai munkaközösségei (Móricz Zsigmond Tagintézmény tantestülete, angol nyelvi, közgazdasági, matematikai munkaközösség) az összegzett munkaközösségi véleményben megfogalmazott észrevételekkel (ld. nevelőtestületi vélemény) elfogadják és támogatják a pályázatban foglaltakat.
A Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara véleménye:
„Pallás György pályázata megfelel a pályázati felhívásban megfogalmazott elvárásoknak. Pedagógiai programja teljesítető, céljai reálisak. Képzettsége – végzettsége megfelel az igazgatói munkakört betöltőkkel szemben támasztott igénynek.
A fentiek alapján Pallás Györgynek a Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola igazgatói álláshelyére benyújtott pályázatát a pályázati kiírásban foglaltaknak megfelelőnek tartjuk. A pályázat elfogadását javasoljuk.”
A Köot. 55. § (4) bekezdése értelmében „Az intézményvezetői megbízásra benyújtott pályázat, a pályázattal kapcsolatosan - e törvény alapján véleményezésre jogosultak által – kialakított vélemény és a vélemény kialakításával kapcsolatos szavazás eredménye közérdekből nyilvános adat, amelyet a közoktatási intézmény honlapján, annak hiányában a helyben szokásos módon nyilvánosságra kell hozni”.
A szakértői bizottság véleménye:
„A pályázat a szakmai és formai követelményeknek megfelel. A pályázó objektív, részletes és reális helyzetelemzést készített. Célkitűzései, vezetői elképzelései elérhetőek, megvalósíthatóak. A vezetői program reális, a meglévő adottságokra épülő elképzelés. Képes intézményének átfogó, az elért eredményeket megőrző, több tekintetben előrelépést biztosító utat kijelölni. A program az új helyzethez alkalmazkodik, figyelembe veszi a fenntartó elvárásait.
Fentiek alapján a szakértői bizottság Pallás György pályázatát egyhangúlag támogatja.”
Az Oktatási Bizottság az előterjesztést megtárgyalja, kialakított véleményét az elnök szóban ismerteti a Közgyűlés ülésén.
A Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola magasabb vezetői megbízásával kapcsolatos pályázati eljárásra vonatkozó teljes iratanyag megtekinthető DMJV Polgármesteri Hivatala Humán Főosztályán (4026 Debrecen, Kálvin tér 11.; I/107-es iroda).