A GKM ragaszkodik a versenyhez saját szervezetében is

...kontra - 2007-08-16

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Kóka János minisztersége óta minden főosztályvezetői posztot megpályáztat. Az informatikai tárcát is integráló minisztérium több feladatot kevesebb emberrel és 20 százalékkal kisebb költséggel végez el, mint korábban, miközben a külső szakértőkre fordított összeg sem nőtt. A hatékonyságnövelő verseny a tárca munkavállalói között éppen úgy érvényesül, mint a piacon.

    A GKM vezetője 2004-ben, majd 2006-ban nyilvános pályázatot hirdetett valamennyi főosztályvezetői poszt betöltésére. Ennek során előnyt élveztek a piaci, illetve nemzetközi, valamint releváns szakmai és vezetői tapasztalattal rendelkező, több idegen nyelvet is beszélő jelentkezők. A GKM mindemellett célul tűzte ki az eredményesség mérését, az apparátus karcsúsítását és a munkavégzés ésszerűsítését is. Ennek érdekében a vezetők feladatait 3 éves intézményi stratégiában részletezte, így eredményeik pontosan mérhetővé váltak.

    Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium feladatainak integrálását követően a tárca 8 helyettes államtitkársággal és 70 főosztállyal kezdett működni. Azóta, a szigorú szerkezetátalakítás eredményeképpen, szakállamtitkárságainak száma 4-re, főosztályainak száma pedig 25-re csökkent. A pályázat útján kiválasztott vezetők fele sikeres vezetői múlttal a piacról érkezett. Egynegyedük olyan energikus fiatal, aki előbbre lépett a szakmai ranglétrán, újabb egynegyedük pedig komoly közigazgatási múlttal rendelkező, kiemelkedő vezető, aki a feladatközpontú projektműködésben is tapasztalatot szerzett. A tárca nagy hangsúlyt fektet a kompetens humánerőforrás alkalmazására, így ennek érdekében munkatársait rendszeresen képzi.

    Az intézkedések eredményeképpen a tárca 20 százalék feletti költségcsökkentést ért el, miközben a háttérintézményeinek száma is megfeleződött. A napokban közzétett, a sajtó és a képviselők számára rendelkezésre bocsátott szerződések adatai szerint a GM által 2000-2001-ben külső szakértőkre fordított összeg lényegében megegyezett a 2005-2006-os értékkel.

 

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közleménye