Azonban a csomópont mellett található, időközben értékesített 13226/4 hrsz.-ú telek meghiúsította egy szabványos paraméterekkel rendelkező körforgalmi csomópont kialakításának a lehetőségét, ezért 2005-ben jelzőlámpás forgalmi irányítású csomópontot terveztettünk ide.
A tervek szerint a csomópont átépítése esetén – a hosszú távú közlekedési igényeknek megfelelően – az ide becsatlakozó utcák csomóponti szakaszai kiszélesített, megerősített burkolattal kerültek tervezésre, a Vécsey utcai autóbusz megállóhely számára pedig buszöböl épülne.
A csomóponton áthaladó irányok között a legnagyobb forgalmat levezető Szabó Kálmán, valamint a Gizella utcai ágakon, forgalomtechnikai szigettel elválasztott jobbra kanyarodó sáv épülne a jelzőlámpás forgalomirányítás bevezetésével.
A csomópont a kivitelezés megkezdéséhez szükséges építési engedéllyel rendelkezik.
Közlekedési szakmai javaslatunkban a város területén a következő csomópontokban szeretnénk jelzőlámpás forgalomirányítást kialakítani:
- Ibolya utca – Egyetem sugárút csomópont
- Bethlen utca – Thaly K. utca csomópont
- Dóczy u. – KLTE Kijárat – Martonfalvy u. – Egyetem tér csomópont
- Hadházi utca – Martinovics utca – Zákány utca csomópont
- Szabó Kálmán utca – Galamb utca – Gizella utca – Vécsey utca – Budai Ézsaiás utca csomópont
- Csapó utca – Berek utca csomópont
- Csapó utca Pacsirta utca csomópont
Ezen terveink megvalósításához a pályázati lehetőségeket folyamatosan figyelemmel kísérjük. Amennyiben a beruházásnak megfelelő pályázat kiírásra kerül, a fenti csomópontokban a jelzőlámpás forgalomirányítási rendszer kiépítéséhez igénybe kívánjuk azt venni.
A Szabó Kálmán utca – Galamb utca – Gizella utca – Vécsey utca – Budai Ézsaiás utca csomópontban a jelzőlámpás forgalomirányítás kiépítése előre láthatóan 40 millió forintba kerülne.
Amennyiben az idei évi költségvetés elfogadásakor a rendelkezésre álló források lehetővé teszik, úgy a fenti csomópontban a jelzőlámpás forgalomirányítás kiépítését megkezdjük.
Varga László
Főosztályvezető