- A nők jobban érdeklődnek az új technológiák iránt, Magyarországon 32 százalékukat érdeklik az újítások, míg a férfiaknál 26 százalék ez az arány a legtöbb korosztályban, ami nagyjából megfelel az európai átlagnak - derült ki a Samsung 18 európai országban, 10 ezer megkérdezett bevonásával készült felméréséből.
A nők nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológiai vívmányok előnyeit. A legszembetűnőbb a különbség a 16-24 éves korosztályban, itt a férfiak 3, a nők 20 százaléka mondta, hogy élvezi az új technológiák előnyeit a mindennapokban is.
A felmérésből kiderült, a nők ennek ellenére gyakrabban kényszerülnek füllenteni azzal kapcsolatban, hogy értenek-e bizonyos technológiai szakkifejezéseket. A megkérdezett magyar nők 11 százaléka mondta, hogy hetente legalább egyszer, de inkább többször előfordul vele ilyesmi, míg a férfiaknál 7 százalék volt ez az arány. Állásinterjún azonban a megkérdezett magyar nőknek már 11 százaléka mondta, hogy füllentéssel igyekezett tájékozottnak tűnni, míg a férfiak 5 százaléka került ilyen helyzetbe. Belgiumban a férfiaknak és a nőknek is csak 6 százaléka próbálta így leplezni hiányos technológiai ismereteit, Dániában az arány még ennél is kisebb, férfiaknál 3, nőknél 2 százalék. A magyarhoz hasonló adatok interjúhelyzetben Bulgáriában jellemzőek még, itt a férfiak 4, a nők 9 százaléka füllentett már technológiai tudásáról.
Nyilas Orsolya, a Samsung Electronics Magyar Zrt. vállalati kommunikációs vezetője tudatta, egyértelmű, hogy a nagyfokú érdeklődésüknek köszönhetően a jövőben a nemi arányok egyre inkább kiegyenlítődnek majd. Különösen igaz ez Magyarországon a szakértő szerint, amit mutat az is, hogy a magyar nők 8 százaléka rendelkezik a legújabb technológiai irányt képviselő viselhető okoseszközökkel, így alig vannak elmaradva a férfiaktól, akiknek 10 százaléka használ ilyen eszközt. Hozzátette, ez a különbség az egyes nyugat-európai országokban sokkal szembetűnőbb: 10 és 2 százalék Ausztriában, illetve 9 és 2 százalék Hollandiában, a férfiak javára
.
A felmérést 2016. március 16. és április 1. között brit, osztrák, belga, bolgár, német, dán, finn, görög, magyar, olasz, portugál, holland, norvég, lengyel, spanyol, román, svéd és svájci felnőttek online megkérdezésével végezték. Néhány adat a Lightspeed GMI egyik tavaly végzett kiegészítő kutatásából származik, amely során 18 ezer 16 év feletti felnőttet kérdeztek meg online 2015. április 21. és május 18. között.
H.B.