Az idei első negyedévben a Huawei mobil hálózati berendezés gyártó konszern fogyasztói üzletága 21,6 százalékkal 34,55 millióra növelte okostelefon eladásait.
Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat kimutatása szerint a Huawei az első negyedévben 9,8 százalékra növelte piaci részesedését az egy évvel korábbi 8,4 százalékról, miközben az okostelefonok világpiaci forgalma 4,3 százalékkal bővült.
A GfK piackutató vállalat szerint az 500 dollár és az e feletti összegbe kerülő prémium kategóriás telefonok piacán a Huawei részesedése 9,7 százalék volt 2017 februárjában, 9 országban pedig (többek között Kínában, Spanyolországban, Olaszországban, Lengyelországban és egyéb kulcsfontosságú piacokon) a 10 százalékot is elérte.
A Huawei Technologies Hungary Kft. MTI-hez szerdán eljuttatott közleménye szerint az anyavállalat fogyasztói üzletága az idei első negyedévben áttörő növekedést ért el több országban is. Több mint ötven százalékkal gyarapította okostelefon szállításait a világ ötvenkét országában, amelyből harminckettőben az emelkedés meghaladta a száz százalékot. Kínában és Európában a vállalat fenntartotta a jelentős, húsz, illetve tizenöt százalékos növekedést, míg Dél-kelet Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben több mint hetven százalékkal gyarapította okostelefon szállításait.