Működik az APEH Contact Centere

Közérdekű - 2006-07-18

Az APEH egységes telefonos és e-mailes tájékoztatási rendszerét kiszolgáló Contact Center 2006. július 6-án kezdte meg működését.

Kormányzati törekvés, hogy a közszférában hosszú távon egykapus ügyfélszolgálatok valósuljanak meg. Az egykapus ügyfélszolgálat egységes megvalósításához kapcsolódik az APEH-nál létrehozott Contact Center (CC), melynek célja egy olyan megoldás bevezetése volt, mellyel az ügyfelek tömeges megkereséseit az APEH a közszolgálati szférában példaértékű színvonalon tudja kezelni. A CC kezeli mind a tájékoztatást kérő hívásokat, mind pedig a tájékoztatást kérő elektronikus megkereséseket. A megkereséseket az országos ügyfélkapcsolati rendszer egyszerre 350 ügyfélszolgálati munkahelyen képes kiszolgálni.

 

A bejövő hívások egyetlen központi csatornán jutnak az APEH Contact Centerébe. Itt a CC hangos menüjének üdvözlő moduljába kerülnek a hívások, ahol a hívók a szolgáltatás információkat megismerhetik, valamint általános tájékoztatást kapnak. Az üdvözlő modul után a hívóknak a lakóhelyük/székhelyük irányítószáma alapján „azonosítaniuk” kell magukat. Akik azonosították magukat, a főmenü témaköreiből választhatnak. A főmenü témakörei:

- Elektronikus bevallás

- Adókötelezettség, adóigazgatás

- Adójog

 

Az APEH www.apeh.hu internetes honlapjáról feladott e-mailek, a tárgy megjelölése alapján a CC megfelelő szakmai csoportjához vagy szervezeti egységéhez kerülnek megválaszolás céljából, melyek 30 napos határidővel kerülnek teljesítésre. Fontos azonban megemlíteni, hogy amennyiben egy e-mailben az ügyfél több, eltérő tárgykörű kérdést tesz fel, több választ fog kapni, amelyek egyidejűsége nem biztosítható.

 

Az ügyfelek a rendszert telefonon a 06-40/42-42-42-es hívószámon, helyi hívásnak minősülő tarifával érhetik el. Mobil telefonról a 33-95-888-as szám billentyűzésével lehet, hálózaton belüli tarifával tájékoztatást kérni. Az APEH Hajdú-Bihar Megyei Igazgatóságának munkatársai a hívásokat hétfőtől csütörtökig 8.30 és 16.00 óra között, pénteki munkarend szerinti napokon pedig 8.30 és 12.00 óra között fogadják.

 

A korábbi közvetlen hívószámok jelenleg még működnek ugyan, de kérjük ügyfeleinket, hogy a gyorsabb és kényelmesebb ügyfélkiszolgálás érdekében a CC szolgáltatásait vegyék igénybe. A helyi számok megszűnéséről - a későbbiekben - közleményt fogunk majd kiadni.

 

APEH Hajdú-Bihar Megyei Igazgatósága