Az Apple a legértékesebb márka

Külföld - 2011-05-10

Az iPhone, iPad óriási sikerének köszönhetően az Apple Inc. lett a világ legértékesebb márkája, letaszítva a több éves elsőbbséget magáénak tudó Google- t – derül ki a WPP Millward Brown hétfői jelentéséből.

Az Apple márkaértéke egy év alatt 84 százalékkal 153,3 milliárd dollárra emelkedett – áll a Millward Brown elemzéséből. A Google márkaértéke ugyanakkor két százalékkal 111,5 milliárd dollárra csökkent. Idén nem csupán az első helyen történt változás: az International Business Machines Corp. márkaértéke 17 százalékkal emelkedett, így lekörözte a  négy évig folyamatosan bronzérmes McDonald’s-ot.

 

A Millward Brown szerint az iPhone és az iMac új verziói, valamint az iPad táblagép sikere csaknem megduplázta a kaliforniai gyártó legutóbbi adózott eredményét és forgalmát. Az Apple egyaránt növelte részesedését a telefonpiacon, s lett piacvezető a táblagépek piacán. Eileen Campbell, a Millward Brown vezérigazgatója szerint a táblagépek premierje nem csak az Apple márkaértékéhez adott, hanem azon gyártókéhoz is, amelyek részt vesznek ezen a piacon.

 

A világ legnagyobb online közösségi hálóját működtető Facebook Inc., márkaértéke 246 százalékot emelkedett a tavalyi felméréshez képest, így elérte a 19,1 milliárd dollárt. Ezzel a 35-dik legnagyobb értékű márka lett a világon. A második leggyorsabb emelkedést a Google kínai versenytársa, a Baidu Inc. könyvelhette el a listán: márkaértéke 141 százalékkal 22,6 milliárd dollárra kúszott, amellyel a 29-dik helyen végzett.

 

És ha már Kínánál tartunk: a top 100 legnagyobb márka közül 12 kínai. Ezek közül a legnagyobb a China Mobile Ltd. (a a távol-keleti távközlési óriás), amely a lista 9-dik helyén szerepel. Érdekes továbbá, hogy az Amazon.com Inc. – a világ legnagyobb online áruháza  - márkaértékben megelőzte az amerikai Wal-Mart Stores Inc-t.

Szerző: Bloomberg - Világgazdaság Online