Egy brit felmérés szerint rohamosan növekszik az online hirdetések aránya, egymás után szorítva maga mögé az eddig verhetetlennek tűnő hagyományos médiatípusokat. A napilapok és a televízió még vezet ugyan, de a szakemberek szerint valószínűleg már nem sokáig.
Rendkívül gyorsan nő az online hirdetések aránya - állapította meg a brit Ofcom. A magyar ORTT-nek megfelelő hivatal jelentése szerint bekövetkezett az, ami még két éve is elképzelhetetlen volt: Nagy-Britanniában az internet maga mögé utasította a rádiót, a magazinokat és a mozit.
A heti rádióhasználat öt év alatt 24 perccel esett vissza a szigetországban, az internet viszont 19, a televízió pedig 11 percet hódított el. A napilapok, a televízió, illetve a posta, az e-mail, a fax, az sms és az mms egyelőre még előnyben van, de az elemzők szerint a generációváltás, illetve a világháló elterjedése miatt az online hirdetési felület is egyre nő.
Az internetes hirdetés legnagyobb előnye a követhetőség, hiszen látható a kattintások száma. A 16 és 24 év közötti brit fiatalok már naponta használják a világhálót, az online közösségi élet egyre aktívabb.
A magyarok is érdeklődnek az internetes hirdetések iránt. Egy felmérés szerint a válaszadók 67 százaléka elfogadja az online reklámokat, ha ez az ára annak, hogy ingyen férhetnek hozzá egy weblaphoz. A többség rákattint a hirdetésekre, és csaknem minden második felhasználó további információkat is keres. (forrás: InfoRádió)