Az olajfestményeiről ismert festőművész akvarelljeiből nyílik kiállítás a Magyar Kultúra Napján.
Nem láthatta eddig a nagyközönség Bényi Árpád vízfestményeit, akvarelljeit. E művekből – melyek az olajfestményekről közismert munkásságot kiegészítik – nyílik kiállítás január 22-én, a Magyar Kultúra Napján, 17 órakor a Belvárosi Galériában (a Debreceni Művelődési Központ Kossuth utca 1. számú épületében) – a tárlat február 7-ig tekinthető meg.
Tüzes színek
A kétszeres Csokonai-díjas Bényei Árpád – Debrecen díszpolgára – utolsó öt évének munkáit mutatja be a tárlat. A művész megszerette az akvarell-technikát, és egészen újszerűen alkalmazta: szemben azzal a szokással, hogy gazdagon vizezik a festéket, és azt szabadabban engedik „dolgozni”, tudatosabban kezelte ezt az anyagot – válaszolta érdeklődésünkre a művész özvegye.
– Tüzes és mély színeket tudott megőrizni akvarelljein, hasonló intenzitást keltve velük, mint olajképein. A vízfestményekre általában jellemző líraiság helyett ezek a művek drámai erejűek – tolmácsolta a művésztársak észrevételét Bényi Árpádné.
Utolsó önarckép
A kiállításon szereplő alkotásokat összekapcsoló téma a debreceni Nagyerdő és környéke. Sorozattá állnak össze a tönkremenő fák képei: Az erdő sebei I-VIII. A másik nagyobb sorozat tárgya a Nagyerdei Park: Parkerdő I-IV. A zeneszó az erdőben is „felcsendül” – a művész visszatérő motívuma volt a csellózó fiú –; a másik jellegzetes téma a zenélő muzsikusoké: a Muzsika, a Zene az erdőben című festményeken.
Összesen 55 festményt láthatnak az érdeklődők a tárlaton, melyhez egyetlen egy olajfestmény csatlakozik: az utolsó önarckép.