Teltházas kortárs aukcióval zárta az évet a BÁV Aukciósház, a legmagasabb áron ef Zámbó Gondolatátvitel című képe kelt el 1,7 millió forintért, de sokan licitáltak feLugossy László, Wahorn András és Náray Tamás képeire is.
A nagy művészeti aukciók festményanyagában eddig is külön részt szentelt a BÁV a kortárs anyagnak, a magyarországi és nemzetközi trendek egyre inkább azt mutatták, hogy gyűjtői és befektetési szempontból is megérett a piac egy önálló árverésre.
Az idei második kortárs aukció beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen az alkotások jellemzően két-, háromszoros áron keltek el, de volt olyan mű is, amely meghatszorozta a kikiáltási árát. A nagy helyi érdeklődés mellett szembetűnő volt a telefonon licitálók gyűjtői körének felélénkülése is.
A legkelendőbbek a szentendrei Vajda Lajos Stúdió művészeinek szürrealista festményei voltak. Ef Zámbó István 1970-es évekből származó fehér képe, a Fagyizó lányok vadász hóemberrel is egymillió forint feletti leütési árat ért el, és az aukción szereplő további alkotásaiért is jellemzően 600-700 ezer forintot fizettek. Hasonlóan jól szerepeltek feLugossy László szürrealista festményei, közülük a legmagasabb áron nagyméretű olajképe, a Terhes nő távcsővel 850 ezer forintos eladási árat ért el, de sokan licitáltak korai dadaista alkotásaira is.
Náray Tamás nevét leginkább a divat világából ismerik az emberek, pedig több mint húsz éve fest. A mostani árverésen új rekordot is felállított: Bábel című festményéért 1,3 millió forintot, A vágy című olajképéért pedig 670 ezer forintot fizettek.
A klasszikus kortársak között Victor Vasarely minden évben magasan vezeti a világszerte legtöbb eladott alkotással rendelkező magyar művészek listáját. Most is az árverés legnagyobb licitharcait hozták művei, amelyek jellemzően három-, négyszeres árakat értek el. Közülük a legkiemelkedőbb Vega című kollázsa volt, amely 790 ezer forintért kelt el, míg Gömbök című szitanyomata érte el az aukció legnagyobb, hatszoros áremelkedését, 317 ezer forintos eladási árral.
Az árverés egyik legnépszerűbb gyűjtői darabja Orosz Gellért Forgó című, 1978-ban készült nonfiguratív képe volt, amely hosszú licitharc után 1,6 millió forintért kelt el. Orosz Gellért az 1970-es évek végéig a hivatalos kiállításokon posztimpresszionista képeivel szerepelt, műtermében azonban titokban már nonfiguratív műveket alkotott.
A mindennapok népszerű témái sem hiányoztak a válogatásból, így például Gáspár Annamária alkotásai, amelyeknek középpontjában a nők és a női sztereotípiák állnak. A decemberi árverésen legfrissebb, 2018-as művei kerültek árverésre, közülük A boldogság döntés című vegyes technikával készült alkotása több mint félmillió forintos eladási árat ért el.