Az Európai Bizottság egységes piacra vonatkozó, a vállalkozások éves adminisztratív költségeinek 400 millió euróval történő csökkentését is magában foglaló stratégiát terjesztett elő szerdán azzal a céllal, hogy egyszerűbb, zökkenőmentesebben működő és erősebb európai belső piacot hozzon létre annak érdekében, hogy a vállalatok Európát válasszák.
A brüsszeli közlemény szerint a stratégia intézkedéseket határoz meg az Európai Unión belüli kereskedelmet és beruházásokat hátráltató jelenlegi akadályok csökkentésére, amelyek segítik a kis- és közepes vállalatokat (kkv) a működésben és a tevékenységeik bővítésében. Emellett a digitalizáció fellendítésével enyhítik a vállalkozások terheit.
A stratégia arra ösztönzi a tagállamokat, hogy tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy az uniós piac jelentse a legjobb választást a vállalatok, a munkavállalók és a fogyasztók számára.
Az Európai Bizottság bejelentett továbbá egy olyan intézkedéscsomagot is, amely évi 400 millió eurónyi adminisztratív költséget takarít meg a vállalatok számára, a korábbi egyszerűsítési törekvések által már megcélzott 8 milliárd eurón felül. A kisméretű, közepes piaci tőkeértékű vállalatok új kategóriájának bevezetése révén az intézkedések enyhíteni fogják a megfelelési kötelezettségeket, és ezáltal forrásokat szabadítanak fel a növekedés és a beruházások számára az egységes piacon.
Az intézkedések növekedésre ösztönzik majd a kkv-kat, digitalizálják a szabályozási folyamatokat, csökkentik a bürokráciát, és támogatják az EU azon célkitűzését, hogy a jelenlegi megbízatása végéig összességében 25 százalékkal, a kkv-k esetében pedig 35 százalékkal csökkentse az adminisztratív költségeket - írták.