A szervezet elnöke elmondta: "embertelen politika, ha tanulásra ösztönözzük a fiatalokat, majd amikor jelentkeznek valamelyik egyetemre, az orrukra vágjuk az ajtót" - adta hírül az Origo.hu.
A 20 és 24 éves fiatalok esetében 12,9, illetve a 24 év felettiek körében 12,6 százalékkal emelkedett a jelentkezések aránya tavalyhoz képest. A legnépszerűbb szakok között szerepel még mindig a közgazdász, a politológia és a matematika, de megnövekedett érdeklődés kíséri az óvónői, tanítónői és tanári pályákat is. Az állami szektorban folyó leépítések ellenére még mindig sokan szeretnének közigazgatási képzésben részt venni, a válság által leginkább érintett építészmérnöki pálya pedig kevesebb továbbtanulni vágyót vonz, mint egy évvel ezelőtt. Az egyes intézményeket vizsgálva megállapítható, hogy az oxfordi és a cambridge-i egyetemre 9,9 százalékkal több felvételi kérelmet nyújtottak be, mint tavaly, de például 18 százalékkal nőtt az érdeklődés az Exeteri Egyetem iránt, illetve 24 százalékkal a Bedfordshire Egyetemmel szemben. Külföldről 14 százalékkal jelentkeztek többen az angliai egyetemekre.
A megemelkedett jelentkezői létszám összefügg a recesszióval - véli Steve Smith, az Exeteri Egyetem elnökhelyettese, a gondolatmenetet pedig jól magyarázza az egyetemi felvételiket bonyolító intézmény, az UCAS igazgatója: "a továbbtanulási kedv alighanem erősödni fog a társadalomban az elkövetkező évek folyamán. Végtére is az emberek megértik, hogy az oktatás a legjobb befektetés mind az egyén, mind az ország számára". A felsőoktatási intézmények azonban a megnövekedett igények ellenére sem emelik a keretszámokat forrás hiányában, sőt az brit oktatási tárca 2009-ben ötezerrel kevesebb hátrányos helyzetű hallgatót fog támogatni, mint egy évvel ezelőtt. A Diákok Nemzeti Uniója azonban hiába fordult a kormányhoz a keretszámok növelése érdekében, változás nem történt. A szervezet elnöke elmondta: "embertelen politika, ha tanulásra ösztönözzük a fiatalokat, majd amikor jelentkeznek valamelyik egyetemre, az orrukra vágjuk az ajtót."
Forrás: [origo]
(www.edupress.hu)