A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökségnek a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.
A KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) negyedéves leltára szerint a németországi 49,3 millió személygépkocsiból 70 046 kínai jármű közlekedett a német utakon a kínai márkák "szűk definíciója" szerint. A 70 ezer kínai autó 72 százaléka elektromos jármű. Ezek azonban a német elektromosautó-állománynak csak 3 százalékát teszik ki.
Ha a kínai márkákat tágabb értelemben nézzük - beleértve a Polestar és a Volvo Cars-t, amelyek a kínai Geely csoporthoz tartoznak, valamint a Smartot, amely most a Mercedes-Benz és a Geely közös vállalkozása -, akkor a számok a magas százezres nagyságrendben, vagy akár 1 millió körül is lehetnek.
Egy évvel ezelőtt a Xpeng és a Leapmotor még külön-külön sem szerepelt a KBA statisztikáiban. A fennmaradó hét együttesen 2024. január 1-jén alig 57 ezret tett ki - számuk tehát tavaly 12 500-zal nőtt, ami meglehetősen csekély növekedés. A kínai márkák az új regisztrációknak csak mintegy egy százalékát tették ki az utóbbi időben.