Az ehhez szükséges döntést a Fővárosi Közgyűlés november 24-én meghozta: egyrészt felhatalmazta a Főpolgármestert az elengedhetetlen cégjogi intézkedések megtételére, másfelől pedig megbízta a Parking Kft-t, hogy parkolóőröket vegyen fel, s teremtse meg az üzemeltetés feltételeit.
A sajtóban megjelent információkkal szemben a Parking Kft-nek nem okoz problémát az automaták üzembe állítása, szakmailag felkészült az előtte álló feladatokra. Az új parkolóautomaták beszerzésére az előző Közgyűlés által jóváhagyott nettó 1,1 milliárd forint, amelyet a sajtóban megjelent cikkekben keresnek a társaságon, nem tűnt el, lévén azt a Parking Kft. a Fővárostól eredményes közbeszerzés híján sosem kapta meg. Az új automaták beszerzésére irányuló tender eredménytelen lett, a keresett összeg hiánytalanul megtalálható a Főváros kasszájában.
Miként azt Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a novemberi Fővárosi Közgyűlésen kifejtette, a Főváros új vezetése a helyzetet megvizsgálva arra az álláspontra jutott, hogy szükségtelen milliárdos beruházással új automatákat beszerezni a ma működők helyett. Ezért úgy döntött Közgyűlés, hogy a BÖP Kft-nél lévő automatákkal kell végeznie a Fővárosi Önkormányzatnak a fővárosi közterületeken a parkolás üzemeltetést.
A Főváros új vezetésének egyértelmű célja, hogy egységes legyen a parkolási rendszer és átlátható viszonyokat teremtsen a parkolásban, ehhez az egyik első, fontos lépés a BÖP által üzemeltetett parkolóhelyek visszavétele a főváros üzemeltetésébe. Sajnálatos, hogy az önkormányzati választások előtt a szükséges előkészületek elmaradtak, ezért a Parking Kft-nek alig több, mint egy hónap alatt kell felkészülnie a parkolás üzemeltetésére, azonban minden erőfeszítést megteszünk ennek érdekében.
Budapest, 2010. november 29.
Parking Kft.