Az Európai Bizottság sokat tesz azért, hogy a speciális nevelési igényű gyermekek megfelelő oktatásban részesüljenek - áll abban az írásos válaszban, amelyet az uniós végrehajtó testület fogalmazott Göncz Kinga szocialista EP-képviselő kérdésére.
Az Európai Unióban sok gyermek hátrányt szenved számolási, olvasási, írási nehézségei miatt. Ezen képességek hiánya hosszú távon rontja a foglalkoztatási esélyeiket, így szegénységhez és társadalmi kirekesztéshez, továbbá Európa versenyképességének romlásához vezethet - fejtette ki Göncz Kinga a Bizottsághoz intézett írásos kérdésében. A szocialista EP-képviselő arra volt kíváncsi, hogy mit szándékozik tenni a Bizottság annak érdekében, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek egyenlő esélyekkel indulhassanak az oktatási rendszerben.
A Bizottság válaszában kifejtette, hogy több intézménnyel működik együtt azért, hogy előrelépés történjen a speciális nevelési igényű tanulók oktatása terén. Ilyen például az Európai Iroda a Speciális Oktatás Fejlesztéséért, amely lehetőséget biztosít arra, hogy a tagállamok a különböző tanulási nehézségekkel küzdő emberek támogatásában szerzett tapasztalataikat megosszák egymással, és ezáltal segítsék felzárkóztatásukat.
Ezen kívül az egész életen át tartó tanulás programján keresztül a Bizottság pénzügyi támogatást nyújt a speciális nevelési igényű gyermekek és felnőttek oktatásának és integrációjának előmozdítására a Comenius program keretein belül.
A Bizottság 2010-ben elfogadta az Európai Fogyatékosságügyi Stratégiát, amelynek egyik eleme a a fogyatékossággal élő diákok és egyetemi hallgatók integrált oktatásának előmozdítása - áll a Bizottság válaszában.
Kiadó: Magyar Szocialista Párt Európai Parlamenti Delegációja