"A felsőoktatás nem sampon"

Oktatás - 2006-11-18

"Az egyetemeket nem kell eladni, sem megvenni. A diákok megérzik, ha reklámokkal akarják őket halászni, nem eladási kommunikációra van szükség" - fogalmazott Kuna Tibor, a Merlin Communications stratégiai igazgatója a Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencián pénteken.

"Mi a különbség a sampon és az egyetem között? Semmi, mindkettő jó a fejnek" - idézett Kuna Tibor egy, a tavalyi Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencián elhangzott mondatot. Rögtön hozzá is tette azonban, ez a hozzáállás marketingcsapdát rejt magában. "Aki így gondolkodik, azt feltételezi, hogy homogén termékről van szó, hogy az oktatást el kell adni egy vásárlónak, aki megvesz egy terméket. Az hiteltelen, ostoba eszközökkel dolgozik, és a specialitással nem számol" - mondta a kommunikációs szakértő. Kuna Tibor szerint nem "eladási kommunikációra" van szükség, mert ez a szemlélet, a felsőoktatási helyek áruba bocsátása csak rövid távú hasznokat - például a keretszámok feltöltése - eredményezhet.

 

"Nem bűzlik" - így foglalta össze a stratégiai igazgató, miért hatékonyabb a PR-eszközök használata a reklámeszközöknél. Mint fogalmazott, a diákok és hallgatók nagyon kritikus fogyasztók, nagyon erős ellenérzésük van a hirdetések többségével szemben. "A PR azonban nem agresszív, nem harsogó és nem hiteltelen, nincs kritikus szemlélet vele szemben, és egyszerre több irányú kommunikációt biztosít" - tette hozzá Kuna Tibor, aki úgy véli, használható eszközök lehetnek a célzott sajtókapcsolatok, a médiajelenlét, a hírgenerálás vagy a felületet generáló eseményszervezés.

(www.edupress.hu