Felsőoktatási konferencia

Oktatás - 2007-11-27

Napjainkban a magyar felsőoktatás dinamikus átalakuláson megy keresztül, ami az információs igények növekedésével és sokrétűbbé válásával jár. Ezért az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. konferenciát rendez a Magyar Rektori Konferenciával és a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájával november 28-án a Hallgatói Információs Központban Budapesten.

"Máig száll még a por, amit a tavalyi Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencián tartott előadás kavart. Ugyanis azt merészeltem állítani, hogy egy sikeres felsőoktatási kommunikáció elsősorban nem reklám-marketing eszközöket használ, hanem PR-alapú stratégiát alkalmaz. Azóta eltelt egy év, amely a fenti, tavaly kifejtett állítást támasztja alá. A kommunikációs szféra több oldaláról nézve jól látható, hogy PR-stratégia nélkül marketingelemeket egymás mellé pakolni valóban kontraproduktív. Ez egyértelműen kiolvasható az idei jelentkezési adatokból" - mondta el az Aktív Szemeszternek Kuna Tibor PR-szakember.

A Merlin Communications stratégiai igazgatója szerint érdemes lenne vizsgálni egy másik problémát is, miszerint amikor a szakemberek az egyetemükről, főiskolájukról üzeneteket akarnak eljuttatni, akkor biztosan jól határozzák-e meg a célcsoportot? Az üzenet oda érkezik-e meg, ahová szánták? - teszi fel a kérdéseket Kuna. A gazdasági szféra kommunikációs kampányai során elszenvedett kudarcok nagy százalékában a probléma forrása a nem megfelelő célcsoportanalízisben rejlik. A felsőoktatási kommunikációra is jó lesz figyelni, mert az intézmények legalább öt jól elkülönített célcsoport felé küldenek impulzusokat. "Azok az intézmények, melyek megfogadták, és úgy futottak fel a felsőoktatás egyre ordítóbb kommunikációs versenypályájára, hogy profeszszionális PR-stratégia mentén képzelték el kommunikációjukat, azok eredményekről számolhatnak be. Talán idén a targetálásban is beljebb lépünk" - tolmácsolta várakozásait az idei konferenciával kapcsolatban Kuna Tibor.

A rendezvényen a Shortcut Communications által rendezett Felsõoktatás Nyilvánossága Konferencia egy workshoppal vesz részt, melynek címe Targeting az oktatási piacon - hogyan érhetőek el a potenciális hallgatók. A szekció vendégei ügynökségi, intézményi szakemberek. Moderál: Kuna Tibor.

A konferenciát Manherz Károly nyitja meg, az Oktatási és Kulturális minisztérium szakállamtitkára. A plenáris előadásokat követően négy workshop veszi kezdetét: Felsőoktatási rangsorok és nyilvánosság, Felsőoktatási Műhely - Felvételi tapasztalatok, ami a jelentkezési adatok mögött van, Karrier kilátások - pályakövetés és alumni programok, Targeting az oktatási piacon - hogyan érhetőek el a potenciális hallgatók? témakörökben.

(forrás: Aktív Szemeszter)

(www.edupress.hu)